Gå til indhold
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Kontakt
  • Nyhedsbreve
  • Magasin
  • Lærerprofession.dk
  • Annoncering
  • Arrangementer
  • Lærerkursus.dk
Folkeskolen
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Bachelorprojekt

Hvordan kan vi få eleverne til at deltage mere i engelskundervisningen?

Phillip Rieper Sørensen og Rasmus Mertz Lytken er indstillet til Lærerprofession.dk for deres bachelorprojekt om, hvordan man ved at gøre undervisningen mere vedkommende, kan øge elevernes motivation.

Karen Ravn
Karen Ravn Onlineredaktør
Start debatten
7. marts 2025, kl. 14:00
Start debatten

Lektor på læreruddannelsen ved UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole Solveig Gaarsmand har indstillet Phillip Rieper Sørensen og Rasmus Mertz Lytken til Lærerprofession.dk for deres bachelorprojekt med begrundelsen:

“Bachelorprojektet ”Extramural English og dets indflydelse på mundtlig deltagelse i engelskundervisningen” indstilles til prisen for årets bedste bachelor, fordi Phillip Rieper Sørensen og Rasmus Mertz Lytken med deres projekt har vist et særdeles bredt og dybt indblik i et emne, som kræver stor selvstændighed for at bidrage med nyt til allerede foreliggende forskning.

Phillip Rieper Sørensen og Rasmus Mertz Lytken har med deres metodevalg forstået at indsamle empiri, der sammen med særdeles velvalgte teorier har gjort det muligt for dem at komme frem til en konklusion og til handlemuligheder, der har stor værdi i praksis. De har desuden været åbne for de overraskelser, deres undersøgelsesdesign førte frem til såsom betydningen af gruppe og pararbejde.

Besvarelsen af problemformuleringen er formidlet på et usædvanligt højt niveau, der viser forståelse for såvel den pædagogiske som den videnskabelige kontekst.

Phillip Rieper Sørensen og Rasmus Mertz Lytken har med deres bachelorprojekt udvist et niveau, der ligger ud over, hvad 12 tals skalaen dækker, idet deres præstation må siges at være særdeles fremragende og et fundament for yderligere forskning inden for Extramural English og det anvendelse i engelskundervisningen i grundskolen.”

I projektet undersøges det hvordan man kan inkludere Extramural English i planlægningen og udførelsen af sin undervisning, samt hvilken indflydelse det har på elevers motivation for mundtlig deltagelse.

Hent projektet her:

Extramural English og dets indflydelse på mundtlig deltagelse i engelskundervisningen

Lærerprofession.dk præsenterer og offentliggør de bedste bachelorprojekter fra læreruddannelsen og de bedste pædagogiske diplomprojekter fra skoleområdet.

Et projekt indstilles af eksaminator og censor. Se indstillingsskema og tidsfrist på sitet.

Uafhængige dommere – lærere, skoleledere, skolechefer, undervisere fra læreruddannelsen og forskere -finder hvert år tre projekter, der tildeles priser. Læs om formålet og se dommerkomiteerne på Lærerprofession.dk

Lærerprofession.dk drives i fællesskab af Danske Professionshøjskoler og fagbladet Folkeskolen/Folkeskolen.dk. Projektet støttes af LB Forsikring, Gyldendal Uddannelse, Akademisk Forlag, Hans Reitzels Forlag, Forlaget Klim, Jydsk Emblem Fabrik A/S og Sinatur Hotel & Konference.

Start debatten
Debat
Her kan du kommentere på artiklen:

Hvordan kan vi få eleverne til at deltage mere i engelskundervisningen?

Vi har lavet en ny flot platform. Desværre kunne vi ikke flytte de gamle profiler, så hvis du vil kommentere en artikel, skal du oprette en profil. Og er du ny i debatten – så velkommen til. Tjek eventuelt vores retningslinjer for debatten.
Tak fordi du deltager.

Naja Dandanell debatredaktør
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Folkeskolen
Your browser does not support the video tag.

Fagbladet Folkeskolen
Kompagnistræde 34, 3
1208 København K

Skriv til os: folkeskolen@folkeskolen.dk

Ring til os: 3369 6300

  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Nyhedsbreve
  • Arrangementer
  • Lærerprofession.dk
  • Magasin
  • Levering
  • Udgivelsesplan
  • Abonnement
  • Om Folkeskolen
  • Kontakt
  • Etik
  • Ophavsret
  • Annoncering
  • Lærerkursus.dk
  • Lejrskolekataloget.dk
  • Cookiepolitik
  • Administrer samtykke

Følg os: Facebook · Instagram · Linkedin

Ansv. chefredaktør:
Andreas Marckmann Andreassen
 
Udgives af:
Fagbladet Folkeskolen ApS