Samtalen har altid været en hjørnesten i vores demokrati, men måske har den ændret sig med for eksempel Facebook. Det vil Mads P. Sørensen, seniorforsker, Aarhus Universitet, holde oplæg om på konferencen, som foregår på Campus Carlsberg torsdag i næste uge. Tina Høegh, som er lektor på Syddansk Universitet vil tale om de forskellige former for samtaler danskfaget i klasserummet.
Efterfølgende vil der være mulighed for at deltage i workshops om fx den grammatiske samtale, den flerkulturelle samtale og der vil blive præsenteret nye phd'er inden for danskfaget.
Konferencen er arrangeret i et samarbejde mellem Dansklærerforeningen, Københavns Professionshøjskole (KP), Institut for Kulturvidenskab (IKV), Syddansk Universitet, Institut for Nordiske Studier og Sprogvidenskab (NorS), Københavns Universitet, Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse (DPU), Aarhus Universitet og Nationalt Videncenter for Læsning.
Hvad kan danskfaget gøre for samtalen?
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.