Professionsbachelorprojekt
SPIL: Elementer af spil i undervisningen motiverer eleverne
Ida Toft Andersen og Petra Trier Hornemann: »Spillende og legende læring«, UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole, Odense.
DANSK/FILOSOFI: Filosofiske samtaler kan være med til at udvikle elevers dannelse
Mathias Sønderby Bengtson: »Potentialet i litteratursamtalen om den komplekse ungdomslitteratur«, Professionshøjskolen Nordjylland, Aalborg.
FRAVÆR: Når undervisning sendes live, kan syge elever følge med
Mia Schøler Langermann: »Digital deltagelsesmulighed for kronisk og langvarigt syge elever«, Professionshøjskolen Syddanmark, Esbjerg.
HÅNDVÆRK OG DESIGN: Praksisfaglighed i og uden for skolen
Julie Minor Jensen: »Undersøgelse af praksisfaglighed i skolen«, Københavns Professionshøjskole, Frederiksberg.
HÅNDVÆRK OG DESIGN: Kreativiteten er udfordret i faget håndværk og design
Jan Drastrup Bøgelund: »Et fag i udvikling – eller to fagligheder i afvikling«, Professionshøjskolen Nordjylland, Hjørring.
DANSK: Lærere føler sig ikke klædt på til undervisning i nabosprog
Line Meldgaard Børjesson og Inge Bro Sørensen: »Nabosprogsundervisning – den gode intention«, Professionshøjskolen Nordjylland, Aalborg.
Bøtten er vendt: Nu skriver de lærerstuderende projekt i deres fag
MUSIK: Fagsprog udelukker ikke gode musikoplevelser
Ane Friis Nielsen: »Fagsproget i musik«, Professionshøjskolen Syddanmark, Esbjerg.
MATEMATIK: Elever har brug for bevægelse uden fagligt indhold
Steffie Neupart og Maria Sunke: »Motion og bevægelse i matematikundervisningen«, Professionshøjskolen Via, Aarhus.
DANSK: Læreren skal give eleven nøgler til at åbne teksten
Henriette Olesen og Mirjam Beck Madsen: »Billedbøgers dannelsespotentiale, autentiske læsere på mellemtrinnet«, Professionshøjskolen Via, Silkeborg.
UDESKOLE: Udeundervisning kan motivere eleverne, men der skal være klare rammer
Nanna Marie Schelde Therkildsen: »Udeskole i historieundervisningen«, Professionshøjskolen Nordjylland, Hjørring.
Årets bedste projekter fra lærernes grund- og efteruddannelse er fundet
Pædagogiske dimplomprojekter
MATEMATIK: Der er piger, der ikke tror på egne evner i matematik
Helene Salvagni Binderup: »Self-efficacy i matematikundervisningen«,
Professionshøjskolen Via UC.
MATEMATIK: Undersøgende undervisning giver lyst til at lære
Nita Christensen og Louise Østengaard: »Undersøgende matematik«, Professionshøjskolen Absalon.
SÆRLIGT BEGAVEDE: Elever med særlige forudsætninger risikerer at blive underydere
Hanna Lynderup Jensen og Jannie Gamst: »Inklusion af elever med særlige forudsætninger«, Professionshøjskolen Nordjylland.
MATEMATIK/LÆRINGSPLATFORME: Meebook indsnævrer mulighederne i matematik
Laura Møberg Kristensen: »Matematisk dannelse i en digital læringskultur«, Professionshøjskolen Via UC.
IT: Elever skal hjælpes meget for at blive kritiske undersøgere
Maria Preisler Nørgaard: »Informationskompetence i spil med SøgSmart«, Professionshøjskolen Nordjylland.
DANSK: Læst, men ikke forstået!
Malene Ross-Hvam: »Tidlig indsats for elever, der har læseforståelsesvanskeligheder«, Professionshøjskolen Via UC.
TRIVSEL: Mange elever keder sig. Det kan der gøres noget ved
Uffe Thorsen: »Trivsel er noget, vi gør i klassen«, Professionshøjskolen Via UC.
Her er årets nominerede
Vi har lavet en ny flot platform. Desværre kunne vi ikke flytte de gamle profiler, så hvis du vil kommentere en artikel, skal du oprette en profil. Og er du ny i debatten – så velkommen til. Tjek eventuelt vores retningslinjer for debatten.
Tak fordi du deltager.