Foto: Kirstine Theilgaard
Endnu en af lærerforeningens kursusejendomme har fået Den Grønne Nøgle. Denne gang er det Hotel Frederiksdal. Nøglen gives for et år ad gangen, og der er en række krav om miljøbesparelser, ernæringsrigtig servering og økologiske varer, der skal opfyldes.
Ved overrækkelsen sidste mandag sagde foreningens formand, Anni Herfort, at udmærkelsen er et resultat af foreningens bevidste satsning på den grønne profil.
Gammel Avernæs og Skarrildhus, der tidligere har fået Den Grønne Nøgle, har begge en vindmølle, og Hotel Frederiksdal, som sidste år fik indlagt naturgas, har fået en solfanger, der netop er blevet prøvekørt, så nu venter man bare på bedre vejr.
Grøn profil
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.