Debat

Giv ikke op, dlf/a

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

I Lærernes A-kasse er situationen i dag helt anderledes end for et år siden, skriver DLF's næstformand Stig Andersen i Folkeskolen nummer 44. Han skriver også, at sidst - men ikke mindst - skulle der være hurtigere svartider på alle henvendelser. Man har også forbedret den elektroniske service.

Derfor er der heller ikke grund til at trække alle mine dårlige erfaringer frem fra dengang.

I dag går det meget bedre, men lad nu ikke træerne vokse ind i himlen.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Den 3. oktober i år spørger jeg, via nettet, hvorledes a-kassen ønsker oplysning om ændret kontonummer i banken. En oplysning til brug ved fremtidige udbetalinger af efterløn. Jeg har endnu ikke fået et svar. Den samme forespørgsel sendte jeg - også via nettet - til Økonomistyrelsen og fik et venligt, nøjagtigt og brugbart svar samme dag. Brugsanvisningen fra styrelsen brugte jeg så til dlf/a. Det har virket, for efterlønnen gik ind på den nye konto. Men jeg fik altså ikke et svar på henvendelsen til trods for målet om hurtigere svartider på alle henvendelser.

Den elektroniske blanketservice er fantastisk. Der skal indsendes en halvårs erklæring. Det bliver gjort elektronisk, kvittering tilsendes over nettet, men allerede fire dage efter dumper der et brev ind i postkassen fra dlf/a, der konstaterer, at medlemmet ikke er tilmeldt halvårserklæringer. Vedlagt et efterlønskort til manuel udfyldning. Jeg tror, det er løst ved endnu en elektronisk tilmelding og endnu en kvittering. Der er i hvert fald ikke kommet nogen reaktion efter indsendelsen af den anden e-blanket.

Dette må ikke opfattes som en beklagelse, for som Stig Andersen siger, så kan servicen i enkelte tilfælde ikke leve op til de høje servicemål, hovedstyrelsen har sat, og jeg er nok et enkeltstående tilfælde. Det er derfor mere ment som en opfordring til a-kassen om at kæmpe videre.

Giv ikke op, det kan kun gå fremad.