Musiknetværket er for alle, der underviser i eller interesserer sig for faget. I samarbejde med Musiklærerforeningen.

 

(957 følger) Se alle medlemmer

For at du kan oprette indlæg i Musik kræver det at du har en profil og er logget ind.

OPRET PROFIL
0   477

Die Prinzen - Millionär - forløb til 9. klasse tysk

Dette er et kort forløb, som bør ligge i forlængelse af et længere forløb om musik.

0   1255

Opvækst i Norden

På tværs af skoler og nordiske grænser arbejder elever på mellemtrinnet med Norden via bloggen "Opvækst i Norden", i hele uge 17.

0   1071

Skole 200 - en musical

Folkeskolen havde et stort jubilæum at fejre i år, det store 200 år. Det blev fejret ekstra godt på UCN Læreruddannelsen Aalborg med en festelig og farverig musical skabt af de studerende!

5   1208

Hvad pokker er meningen?

Om hvordan et stort problem for skolen er manglen på meningsfyldte aktiviteter, og hvordan man meget nemt kan gøre noget ved det

0   8797

Global School

Skolearbejde på global netværksportal – nyt revolutionerende medieværktøj for alle verdens skolebørn!

1   846

Brugen af iPad i musikundervisningen

Nedenstående artikel handler om et forløb med musikprogrammet Garageband på iPad. Garageband er lillebror til musikprogrammet Logic, og det kan optage midi og audio og kommer desuden med et antal loops og automatiske akkompagnementsfigurer ud fra en valgt akkordrækkefølge, således at man hurtigt kan opbygge en sang ud fra præfabrikerede byggestene. Programmet koster 32 kr. og det følger også gratis med en Macintosh computer.

1   987

Findes der egentlig bløde værdier? - 3 myter som hindrer prioritering af musiske læreprocesser

Hvorfor bliver vi ved med at tale så pænt om bløde værdier og musiske kompetencer i børns opvækst og i menneskets liv, mens vi i praksis prioriterer tid og ressourcer til æstetisk og musisk læring lavere og lavere

0   948

ABze-ze - jeg er fan

I en tid, hvor meget er nyt, er det dejligt at noget er "næsten som det plejer", og det gør bestemt ikke noget, at det også swinger

0   797

Vores allesammens kollektive biobåndoptager - et fælles udgangspunkt for musikundervisningen?

Hvordan kan folkeskolen - via musikken - være et sted, hvor vi styrker vores fællesskabers evne til at læse hinanden som lydende væsener? Og hvor vi bliver bedre til at bevæge hinanden på en bæredygtig måde?