Engelsknetværket er for alle, der underviser i eller interesserer sig for faget. I samarbejde med Sproglærerforeningen.

(4.972 følger) Se alle medlemmer

For at du kan oprette indlæg i Engelsk kræver det at du har en profil og er logget ind.

OPRET PROFIL
0   2

Læsestøtteprogrammer og motivation

For ALLE uden undtagelse vil det være en kæmpe fordel, idet vi alle konstant bliver konfronteret med det, vi alle næsten kan - her skal vi sikre at eleverne opfatter skrivestøtteprogrammet som en hjælp i denne fase.

0   1

International udveksling løfter eleverne

Vi er lærere fra to skoler i Guldborgsund kommune, som har erfaret, at udvekslingsprojekter med jævnaldrende fra andre lande giver elever i 8. klasse et varig fagligt og personligt løft.

0   1066

Journalister for en dag

Global House har arrangeret en event-dag for elever på internationale linjer i Sønderborg kommune. 3 klasser er tilmeldt og samles i Fælleshuset på Ahlmannskolen.

0   872

I skolen skal vi også gå på to ben

I alle sprogfagene er der en forventning om, at sproget kan bruges som adgang til verden, det kan være en udfordring! Men også i de øvrige fag og emner ligger det i målene, at eleverne bliver klædt på til verden.

0   803

I skolen skal vi også gå på to ben - Sprogfagene som adgang til verden

I alle sprogfagene er der en forventning om, at sproget kan bruges som adgang til verden, det kan være en udfordring!

0   823

The Old Lady who swallowed a fly

TASK-forløb til 2. klasse med film, nursery rhyme om dyr m.m.

0   748

kursus på sct. Helena

evaluering af kursus

0   721

TBL The Body

TBL undervisningsforløb for 1.klasse i engelsk om kroppen. Varighed: 1.lektion.

0   589

Bodyparts 1. klasse

Bodyparts med udgangspunkt i undervisningsmaterialet A piece of Cake og task-baseret learning.

0   558

Guess my recipe Pizza

Færdigt forløb hvor man arbejder med en pizza opskrift på forskellige måder

0   478

The Snowman - Task baseret læring for 4. klasse engelsk

Vi har brugt filmen "The snowman" af Raymond Briggs i to taks baserede forløb til 4. klasse. Eleverne skal arbejde med ordforråd, ordklasser og nutidsendelser, og de ender med at skulle lave en skriftlig fortælling om en del af filmens handling.

0   502

Storytelling: Room on the Broom

Forløb omkring storytelling for 3.-4.klasse med udgangspunktet i bogen Julia Donaldson: Room on the Broom. Fokus er på ordforråd og rimord.

0   403

Old Lady Who Swallowed a Fly

TASK-forløb til 2. klasse med film, nursery rhyme om dyr m.m

0   444

Guess My Recipe! (Gingerbread Cookies)

Task til 4./5. klasse engelsk.

0   290

En lille hurtig leg

Kort action chain, som kan lave et kort break midt i lektionen. Tag tid og lav den igen næste gang for at se om eleverne har forbedret sig

0   269

Rim på engelsk med www.edufun.dk i 4.klasse

Rim med engelske ord. Daglig dosis på 15 minutter eller som samlet forløb. Brug før og eftertest for at vise eleverne deres egen progression

0   460

Taskbaseret engelskforløb til 0.-3. klasse. Eat your peas.

Forløbet er baseret på billedbogen: Eat your peas. En bog om pigen Daisy, der ikke kan lide ærter, men mor siger, at hun SKAL spise dem. Bogen kan købes på Saxo og Amazone.

0   438

Højere ordens tænkning

TASKs, førTASKs og efterTASKs

0   263

Writing process - do’s and don’ts

Elever i engelskundervisningen i udskolingen har ofte vanskeligheder i forhold til at forbedre deres skrivning i forskellige genrer. Omdrejningspunktet i vores indlæg er den argumenterende skrivning med afsæt i, hvordan dette præsenteres og visualiseres for eleverne. Vi har på baggrund af materialer fra kurset “Taskbaseret sprogundervisning” ved DLF, UCC og A.P. Møller Fonden forsøgt at skabe en skabelon, der modellerer og stilladserer elevernes skriveproces. Dette indebærer, at eleverne gradvist introduceres til og holdes fast i en stringent tilgang til deres skriveproces.

1   258

Writing process - do’s and don’ts

Elever i engelskundervisningen i udskolingen har ofte vanskeligheder i forhold til at forbedre deres skrivning i forskellige genrer. Omdrejningspunktet i vores indlæg er den argumenterende skrivning med afsæt i, hvordan dette præsenteres og visualiseres for eleverne. Vi har på baggrund af materialer fra kurset “Taskbaseret sprogundervisning” ved DLF, UCC og A.P. Møller Fonden forsøgt at skabe en skabelon, der modellerer og stilladserer elevernes skriveproces. Dette indebærer, at eleverne gradvist introduceres til og holdes fast i en stringent tilgang til deres skriveproces.