Fagbevægelsens Hovedorganisation vil vende bevisbyrden i sager om krænkelser på arbejdspladsen

Fagbevægelsens Hovedorganisation kræver nu, at det er arbejdsgiveren, der skal bevise, at man har gjort, hvad man kunne i sager om krænkende adfærd på arbejdspladsen. Det skriver PolicyWatch. I dag har arbejdsgiveren ifølge ligebehandlingsloven ansvaret for at sikre medarbejderne mod sexchikane, og med det nye krav fra fagbevægelsen ønsker man at ændre bevisbyrden, så det fremover er arbejdsgiveren, der skal bevise, at man har gjort, hvad man kunne.

PolicyWatch.dk: Fagbevægelsen kræver omvendt bevisbyrde ved sexchikane