Gå til indhold
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Kontakt
  • Nyhedsbreve
  • Magasin
  • Lærerprofession.dk
  • Annoncering
  • Arrangementer
  • Lærerkursus.dk
Folkeskolen
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Citat

Enhedslisten vil have analyseret konsekvenserne af takster på specialundervisning

Frygten er, at skoler undlader at henvise til specialundervisning, fordi de selv skal betale

Foto: Mark Knudsen
Henrik Stanek
Henrik Stanek Freelancejournalist
1 kommentar
10. juni 2022, kl. 09:41
1 kommentar

Jakob Sølvhøj (EL) har spurgt undervisningsministeren, om hun vil belyse, hvordan økonomiske incitamentsstrukturer kan have indflydelse på, om elever med behov for specialundervisning får det rette skoletilbud. Anledningen er en kortlægning fra dr.dk af, at 78 kommuner har takster på, hvad det skal koste en skole, at en elev får specialundervisning. DLF, Dansk Handicapforbund og Autismeforeningen er bekymret for, om det får skoler til at droppe at henvise elever til specialundervisning.

ft.dk: Jakob Sølvhøjs spørgsmål til undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil

1 kommentar
Debat
Her kan du kommentere på artiklen:

Enhedslisten vil have analyseret konsekvenserne af takster på specialundervisning

Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.

Naja Dandanell debatredaktør
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Folkeskolen
Your browser does not support the video tag.

Fagbladet Folkeskolen
Kompagnistræde 34, 3
1208 København K

Skriv til os: folkeskolen@folkeskolen.dk

Ring til os: 3369 6300

  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Nyhedsbreve
  • Arrangementer
  • Lærerprofession.dk
  • Magasin
  • Levering
  • Udgivelsesplaner
  • Abonnement
  • Om Folkeskolen
  • Kontakt
  • Etik
  • Ophavsret
  • Annoncering
  • Lærerkursus.dk
  • Lejrskolekataloget.dk
  • Cookiepolitik
  • Administrer samtykke

Følg os: Facebook · Instagram · Linkedin

Ansv. chefredaktør:
Andreas Marckmann Andreassen
 
Udgives af:
Fagbladet Folkeskolen ApS