Endnu flere kommuner dropper modtageklasserne

I 2016 var det 23 kommuner, og i år er det mindst 34 kommuner, der sender nytilkomne børn af flygtninge og indvandrere direkte ud i folkeskolen uden modtageklasse. Det viser en rundspørge i Politiken i dag. I de fleste af kommunerne gælder det for alle eller over halvdelen af flygtningebørnene, skriver avisen, kommunerne begrunder blandt andet med, at børnene dermed bliver hurtigere integreret.

Undervisningsministeriet blåstempler Hørsholm-model

Politiken.dk: Flygtninge sendes direkte i almindelige klasser uden at kunne tale dansk