Eleverne bliver sultne af de lange skoledage

Hele 75 procent af eleverne på fem skoler giver udtryk for, at de bliver sultne i løbet af de lange skoledage. Det skriver Politiken. Skolelederne står med ansvaret, mener videnschef for Kosmos. "Hvis de skal kunne lære noget efter klokken 12 og ud på eftermiddagen, har de brug for noget mad med den rigtige ernæring, og de har brug for noget ekstra mad i løbet af dagen. Her har skolelederne et ansvar", siger Børge Koch.

politiken.dk: Skolemad er glemt i reform - børn er sultne og trætte