Udstyret med bannere gik elever fra 7. til 9. klasse ud på kørebanen klokken halv ni i morges. Deres formål var at lave en aktion mod USAs indtog i Irak. Eleverne nægtede at flytte sig, da de første politimænd kom til stedet. Derfor blev der tilkaldt forstærkning.
"Vi ser, at bristen på autoritetstroen breder sig længere ned i systemet. Vi skal være talstærkt tilstede, selv når det drejer sig om en aktion af denne karakter", siger informationschef hos Københavns Politi, Flemming Munch.
Det har ikke været muligt at få en kommentar fra elevrådsformanden, der var med til aktionen.
Elever demonstrerer mod krig
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.