Episoden blev overværet af gæster fra en anden skole, som indberettede de to læreres handling til Fyns Amt. Lærerne blev tiltalt for vold efter straffelovens paragraf 244. I oktober sidste år blev de frifundet, og den afgørelse er i dag stadfæstet af Vestre Landsret, som i dommen lægger vægt på, at der var tale om et enkeltstående indgreb, som var nødvendig i situationen.
"Sagen har skærpet vores opmærksomhed på vores magtanvendelse. Nu vil vi gennemgå procedurerne, så vi kan udvikle os pædagogisk", siger skoleleder Svend Erik Hansen til dagbladet Politiken i dag.
Døvelærere frikendt i sag om magtanvendelse
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.