Debat

For at du kan oprette indlæg i debatten kræver det at du har en profil og er logget ind.

OPRET PROFIL
0   13

Vi forsøgte med en normperiode

Sidste gang Anders Bondo forsøgte at kræve os ud af kløerne på L409, gik man lidt ind på KL’s banehalvdel; skulle lærerne normaliseres, jamen så skulle vi da stilles ligesom andre. Mange andre brancher opgøres ens arbejdstid når måneden udløber. For sygeplejesker opgøres det hver 14. uge. OK, ville det kunne gøres med lærere? Nej var KL’s svar, for lærergerningen er noget særligt, et skoleår har sin egen puls, så der arbejdes mere i august, september og november, end der f.eks. gør i december eller april, fordi helligdag og ferier sender eleverne hjem fra skole - og således også lærerne hjem fra arbejdspladsen. Derfor stod KL fast på en årsnorm, så overarbejde først opgøres ved skoleårets udgang.

5   9

Bliver lærerne overhovedet hørt?

-Pernille Rosenkrantz-Teil fortalte i dag, at man er i dialog med lærerne om prøveafholdelsen og undervisningen. Samtidig ligger faggrupperne døde hen.

2   13

Lærer kritiserer skoleleders krav om ro og nærvær

Hvis fjernundervisning er tilrettelagt på den rigtige måde, og man er lydhør overfor forældre og elever, kan man få noget godt ud af den.

0   3

Gem billederne i hukommelsen i stedet for i skyen

Æder teknologien virkelig vores opmærksomhed?

2   8

På opfordring

Det er blevet understreget, at hvis man vil diskutere dlf's strategi til arbejdstidsforhandlingerne, så bør det foregå i et særskilt oplæg. Derfor vil jeg nu forsøge. Jeg vil egentlig invitere andre læsere til at svare på to spørgsmål:

Indholdet fortsætter nedenunder

Nyeste sponserede blogindlæg

1   0

Giv eleverne deres digitale ansvar tilbage!

De fleste lærere oplever, at sociale medier og smartphones fylder meget i elevernes hverdag. Eleverne bruger både Instagram, Snapchat og et væld af andre apps, og det giver både problemer for læring, undervisning og elevernes generelle evne til at koncentrere sig. Spørgsmålet er, hvordan skal vi gribe problemet an, hvis vi rent faktisk gerne vil se ændringer?

0   6

Hvem har magten til at definere skolen?

Skolerne i Danmark har mange projekter som kører sammen med implementeringen af reformen. Det giver flere og flere arbejdsdage, hvor forberedelsen ikke er i højsædet.....

0   16

”Arbejdet bærer lønnen i sig selv” – NOT!

Måske har du flere gange oplevet en festlig onkel gøre sig bemærket til familiefødselsdagen med sine holdninger om offentligt ansatte og deres forkælede arbejdsvilkår. Træt i blikket har du formenligt smilet høfligt tilbage, mens du langsomt har kvalt ham med øjnene. For din onkel tager naturligvis fejl med sit syn på de offentligt ansatte. Igen!

44   106

Kan læringen køre upåvirket videre, selvom landet (og skolerne) er lukket ned?

Mon ikke bare vi skulle indse, at der er vigtigere ting i livet, end læringsmål? Livet, f.eks.? At ungerne ikke sidder i læringsfabrikken et par uger er sgu ikke nogen katastrofe. Eller rettere sagt, det behøver det ikke at være, for det øgede samvær derhjemme rummer også nogle potentialer (hovsa, gik der lige optimeringskonsulent i mig der?).

1   24

Pædagogiske overvejelser efter en uge med hjemmeundervisning

I forståelse med Svend Brinkmann bringer jeg her Brinkmanns pædagogiske overvejelser efter en uge med hjemmeundervisning😊

1   42

Jarlov og Vanopslagh er på desperat jagt efter billige point

I stedet for at være stolt og ydmyg overfor det stærke danske samfunds evne til at stå sammen om at føre Danmark - os allesammen - gennem denne "coronakrise", ønsker Vanopslagh og Jarlov at skabe splid

0   14

Coronavirussen hærger. Men danske lærere og elever er fuldstændig klar til fremtiden

Virussen gør undervisningen meget sværere, fordi den er over computeren. Men når Corona er forbi, vender den normale skolegang tilbage. Vi aner ikke, hvad fremtiden byder på for vores lærere, børn og unge. Men der er nogle kompetencer, som de helt sikkert skal have. Og her går det ret godt. Faktisk langt bedre end de fleste tror.

0   32

Fælleserklæringen styrker kommunerne i forhold til COVID-19 udfordringerne.

Organisationerne i Forhandlingsfællesskabet har sammen med KL med fælleserklæringen skabt et godt udgangspunkt for at løse de udfordringer, vi står overfor.

3   0

Billedkunstlærer, må vi telefoninterviewe dig til bachelorprojekt?

Om procesorientede, formative evalueringsformer og/eller elevudstillinger

0   6

Verdens bedste lærere er online – 3 praksistips til den gode fjernundervisning

Online undervisning er en svær og spændende opgave. Også for de danske lærere, der er i verdensklasse. Jeg bruger Kompetencehjulet og tre af dens kategorier som inspiration til dig, der sidder klar til at undervise dine elever.

0   0

Idé til dansklærernes hjemmeundervisning

Forslag til undervisning i Corona, så eleverne måske bedre forstår alvoren i alle advarslerne.

0   7

Synes du også, at det er udfordrende at omlægge din undervisning til fjernundervisning?

Om hvordan du anvender digitale læringsplatforme i din undervisning, så du engagerer eleverne og møder dem i deres nærmeste udviklingszone

0   4

Morgensang som fjernundervisning.

Hvordan skaber vi fællesskaber på skolen, når eleverne sidder derhjemme?

0   0

Fokuseret elevtid under Corona

Matematikfessor.dk er fuldstændig overbebyrdet i de her dage - mange matematiklærere rundt om i Danmark har nok, ligesom mig, tænkt at det var en god og overskuelig måde at give eleverne lektier for på. Det betyder så desværre nu, at ingen faktisk kan lave sine lektier. Men - det kan der faktisk også komme noget godt ud af. Hør selv her: