Debat

For at du kan oprette indlæg i debatten kræver det at du har en profil og er logget ind.

OPRET PROFIL
3   18

Formandsvalg og næstformandsvalg – fornyelse efterlyses

Med Anders Bondos afgang er der åbnet op for en fornyelse i toppen af DLF – vi mangler dig!

3   38

Ny arbejdstidsaftale: Det er kejserens nye klæder

Dette indlæg er blevet til på opfordring fra A4-arbejdsliv. Forslaget til arbejdstidsaftale er en tynd kop te - men alternativet er nok endnu værre... Jeg er personligt i tvivl om, hvad jeg vil stemme!

1   6

Hvornår rammer undervisningen for hårdt?

Nettet bugner af fremragende dokumentarer, som ligger lige til højrebenet i undervisningen. Eller gør de? Mange dokumentarer er ikke for børn med sarte sjæle, og hvor går grænsen?

5   59

OK20 og den gode tone

Tirsdag flød kommentarsporet på Facebook over med mudderkast og sure opstød.

2   80

Michael Ziegler lyver videre

Udpluk fra natligt tankemylder hos en folkeskolelærer, der med vedtagelsen af en ny arbejdstidsaftale mellem KL og LC pludselig blev sat mentalt tilbage til 2013 og ikke kunne falde i søvn

Indholdet fortsætter nedenunder

Nyeste sponserede blogindlæg

0   21

Mød Anders Bondo i Deadline onsdag

Jeg har brugt aftenen på at samle op på nyheden om, at Anders Bondo stopper som formand i DLF. I Deadline blev det meddelt, at i morgen onsdag kommer han i studiet kl. 22.30.

6   29

Dårligere stillet i ny overenskomst end under Lov nr. 409?

Spørgsmål til Bondo: Er det korrekt, at jeg med § 11a, stk. 1 bliver ringere stillet i den nye overenskomst (hvis den vedtages) end under Lov nr. 409?

0   61

Det må blive nej!

Pauvert resultat i forhandlingsresultat gør kun én stemmeafgivning mulig: NEJ!

0   8

Første skoledag med børn

Tanker sætter lov 409 i skammekrogen

2   23

Forberedt og engageret

I forbindelse med mit blogindlæg om vores store poet Peter Poulsen har Mikael Munch-Brandt bedt om mit besyv vedrørende forholdene på tærsklen til en overenskomst. Her er fjerde refleksion.

1   15

Wikipedia i undervisningen

Forslag til fælles udviklingsprojekt hvor elever skriver artikler til Wikipedia.

0   6

Fod på det

Med den danske sangskat og anden vokaludfoldelse højt på listen bliver det udfordrende at gennemføre almindelig musikundervisning.

0   6

Til diskussion, inspiration og anvendelse

Aktiviteter og artikler - lige til at gå til...

0   24

Med mål, men uden med

I forbindelse med mit blogindlæg om vores store poet Peter Poulsen har Mikael Munch-Brandt bedt om mit besyv vedrørende forholdene på tærsklen til en overenskomst. Her er tredje refleksion.

3   58

Tilstedeværelse på skolen?

”Tilstedeværelsen fraviges lige nu på vores skole. Bliver alt normalt omkring Covid 19, er vi igen sammen om opgaven på skolen. Indtil da ser vi gerne, at I forbereder jer hjemme”.

0   12

Kan de da ikke hører det?

Et r for meget og et r er ikke bare et spørgsmål om korrekthed. Det kan også føre til misforståelser og ufrivillig komik. Mange danskere tror, at det er hørelsen, det er noget galt med, men sådan forholder det sig ikke altid.

0   8

Den første gang

Nu er det nu. Du har fået dit eksamensbevis. Du har mødt dine nye kolleger. Du kan (næsten) finde hen til både kaffe- og kopimaskinen. Du glæder dig til at møde dine elever. Og så ligger der pludselig en besked på aula: Husk årsplanerne skal sendes ud til forældre og til nærmeste leder senest 1/9. Årsplan?

0   6

Problematisering af tests i PPR

- Stigmatisering og kategorisering via tests - Øg blikket for mangfoldighed og tværfaglighed - Ligestilling i dialogen

6   15

Genforening eller 100 Jahre deutsch-dänische Grenze

Medens vi i Danmark gerne har villet fejre ethundredåret for genforeningen af Sønderjylland med det nordlige Danmark, har man i Tyskland gerne villet fejre 100-året for den tysk-danske grænse. Coronapandemien har i mange sammenhænge forhindret en egentlig fejring. Ikke desto mindre er der alt mulig grund til i tyskundervisningen at gøre opmærksom på ikke kun genforeningen, men også hvilken betydning de sidste 100 år har haft for det dansk-tyske forhold. Det kan gennemføres dels ved at deltage i TLFGs årskursus samt ved at inddrage Brennpunkt Deutschs temahæfte 4/2019 ”100 Jahre deutsch-dänische Grenze”