Når SkoleIntra stopper (Ny-faelles-indgang-til-folkeskolen-Brugerportalen) har vi brug for noget andet. Ikke et nyt nationalt projekt, ikke en ny PORTALEN. Men derimod en fælles snitflade for hvordan de nødvendige dele af en skoles digitale kit taler sammen.
Det kan ikke lade sig gøre at lave en ny løsning, som forudser de muligheder, folkeskolen har brug for i de kommende år. Men vi kan forberede vejen; definere de mulige (og umulige) informationer og informationernes gensidige afhængigheder, og ikke mindst informationstypernes følsomhedsgrader.
Et nyt intranet til Folkeskolen skal grundlæggende være en æske basis-duplo: Enighed om klodsernes størrelser og system til at koble dem vil gøre det muligt at udskifte de elementer, der ønskes tilpasset.
Hvis løsningen så samtidig bliver Folkeskolernes, kan vi slippe for en årlig strafafgift og i stedet løbende konkurrenceudsætte drift og udvikling af basismodulerne.
Vi skal ikke have et nyt skoleintra
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.