Her gik jeg og troede, at undervisningstillægget var indført i erkendelse af, at det er timerne ved katederet, der slider, og at man ønskede at prioritere skolens kerneydelse højere. Men i Folkeskolen nummer 37 udtrykker tillidsmænd utilfredshed med denne ordning - de føler sig snydt for undervisningstillægget (med pension), fordi de bruger en del af deres arbejdstid på deres faglige arbejde/skolebestyrelsesarbejde. Derfor skal de nu have et udlignende tillæg.
Hvori forskellen på tillidsmanden og den edb-ansvarlige (og andre, der har ikke-undervisningsopgaver) ligger, forstår jeg ikke. Måske har de en anden retfærdighedssans?
Søren Dalsberg
Frederiksberg
Undren
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.