Netværket "Børn i fattigdom? Nej tak!", som bl.a består af DLF, BUPL, Socialrådgiverne, KFO, Red Barnet og BROEN Danmark afholder lørdag den 16. juni kl 1330-1400 eventen "Stafet mod børnefattigdom" i BUPL's telt på Kæmpestranden under Folkemødet 2018.
Stafetten blev i 2017 sendt i omløb for at markere, at børnefamilier på kontanthjælp er hårdt presset økonomisk, og at det har betydet en fattigdom blandt børn, som vi ikke finder acceptabelt. Stafetten gik i 3017 til Rådet for Socilalt Udsatte ved Jan Sjursen. I år gives den videre til AE/Arbejderbevægelsens Erhvervsråd ved Jonas Schytz Juul.
Kom og marker, at vi skal handle og skærme børnene, mens de voksne diskutere, hvad der skal med deres forældre på kontanthjælp.
Sig nej til børnefattigdom #børnifattigdom?Nejtak!
Stafet mod børnefattigdom
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.