Da SF's nye formand, Pia Olsen-Dyhr, ikke behøver at stå skoleret over for andre partier længere, tales der nu igen frit fra leveren:
"Set i bagklogskabens ulideligt klare lys, skulle vi være gået i bedre dialog med lærerne. I stedet blev det en krig - mod lærerne. Og det er en rigtig dårlig måde at føre politik på.Hvis man vil lave god politik, involverer man dem, der skal føre det ud i livet"
http://www.fyens.dk/article/2460753:Indland-Fyn--SF-fortryder-laererkonflikt
Hermed siger hun i realiteten direkte, at hele reformen er baseret på poltik der ikke er "god" da ingen lærere - eller repræsentanter for lærerne - på noget tidspunkt har været involveret.
Men hvorfor dog også involvere den part som man har besluttet sig for at bekrige? Både i forhold til reform og lovindgreb efter lockouten.
Den 29.april 2013 skrev SF's gruppeformand, Pernille Vigsø Bagge i en kronik i Berlingske at "SF mener, at der alt i alt er fundet en nogenlunde balance i lovforslaget."
http://www.b.dk/politiko/et-noedvendigt-lovindgreb
Mon hun stadig mener det i dag?
SF fortryder nu lærerkonflikt
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.