Arbejder i udskolingen og vi skal til at have fokus på at føre til eksamen. Det er fint nok, og det er rigtig godt at vi arbejder med vores eget mindset som undervisere. Vi skal se at få givet dem den eksamen så de kan få en ungdomsuddannelse. Der er dog nogen benspænd, da det tidligere har været tilladt fx at dele en eksamen i dansk op over flere år. Nu er det desværre fuld skrue når man sætter igang. Men det er stadig muligt at forbedre en FP9 i dansk året efter i 10 klasse , forudsat at man har været til prøven.
Det er omfattende det materiale der er på prøver på særlige vilkår. Men man skal være opmærksom på, at det faktisk er muligt at lægge en pause ind og gå en tur - fx mellem en læseprøve og så retsstavningsprøven.
Så er vi igang igen
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.