I denne tid er det måske ikke så overraskende, at der primært er to områder, der fylder i mange læreres bevidsthed: OK 18, som har en betydelig tyngde, og nye prøvebekendtgørelser, som igen er smidt på bordet med to måneder til prøveudtræk. Det er mig totalt ubegribeligt, hvordan man kan lægge navn til en sådan beslutning. Jeg skulle ikke nyde noget i den sammenhæng.
Nedenfor gives en anbefaling til et indlæg, hvori Janne Skovbjerg gør opmærksom på de udfordringer, som vi står overfor i kulturfagene. På overfladen lyder de nye ændringer tilforladelige, og jeg fastholder, at de viser nogle gode, pædagogiske takter. Havde timingen dog bare været anderledes. For nuværende bliver de en forstyrrelse op mod prøverne. De indebærer nogle tidsrøvende overvejelser og praktiske foranstaltninger, som virker stærkt selvmodsigende, blandt andet når man tillader adgang til i undervisningen anvendte undervisningssites, men ikke tager højde for, at disse sites linker til videoer og andet, der nu skal lægges på elevernes egne drev, hvilket er i strid med ophavsretten. Pudsig og uigennemskuelig beslutning. Så er det, man bliver meget træt.
Læs indlægget fra Janne og bliv klogere, eller måske mere forvirret. Under alle omstændigheder er det relevant.
https://www.folkeskolen.dk/625205/den-nye-proevebekendtgoerelse-og-brugen-af-it#625467
Om indlæg og føl på tværs
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.