Gå til indhold
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Kontakt
  • Nyhedsbreve
  • Magasin
  • Lærerprofession.dk
  • Annoncering
  • Arrangementer
  • Lejrskolekataloget.dk
  • Lærerkursus.dk
Folkeskolen
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Debat

Målstyring er uden reel motivation!

Det er gidseltagning af den professionelle lærers profession!!!

søren duus
5 kommentarer
25. september 2015, kl. 21:01

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring.

5 kommentarer

Vi er alle taget som gidsler via målstyret undervisning! Det går ikke så godt via pisaresultaterne generelt! Så må man ty til effektiv ensrettet diktatorisk landsdækkende "læring"! Den læring der bliver målt via Pisa er den målbare, og den viser ca.10% af elevernes potentiale! Her er evidens og kvantitative test og prøver i centrum! Denne primitive målbarhedsundervisning kan de fleste få billige point for at udføre! Kæden ryger af, når man sammenkæder motivation som synlig læring!!! "Jubiii jeg har nået det bedste niveau i kommatering" udtaler en træt elev, efter at have udført adskillige formelle opgaver uden sammenhæng med skriftlig fremstilling!!!! Den elev som skriver fantastisk, får ikke mulighed for at gøre det,da undervisningen hovedsageligt drejer sig om formelle målbare kompetencer! og scorer så lidt lavt på dette målbare parameter! Det kvalitative termometer er uden strøm, da det ikke kan lave en reel målbar dom! En case for at skære det ud i pap!!! Fodbold: "Om 3 måneder har i lært indersidesparket" Svar: "Hvornår må vi spille fodbold???? "Du skal først lære indkast, og hjørnespark og 100 andre teknikker på højeste niveau"???? Hvad kan man så lære af det? -Al læring skal læres i en reel sammenhæng! Hvis ikke det er tilfældet, så lærer man ikke ret meget! Man kan score en hel del billige point via formelle teknikker,men det scorer man ikke mange mål på 🙂 Der er tonsvis af billige mål at score, i den målstyrede undervisning, men de fleste burde være annulerede 🙂 og det bliver du sgu ikke en Einstein eller Laudrup af 🙂 Præstationen skal indeholde alle kompetencer! Helhed er = motivation! Synlig læring har intet med motivation og egentlig læring at gøre! Målstyringsbacillen er ankommet 🙁 Den skal stoppes inden det er forsenttttttttttttttArghhhhh...............................https://www.facebook.com/Overgreb?ref=aymt_homepage_panel

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

5 kommentarer
Debat
Her kan du kommentere på artiklen:

Målstyring er uden reel motivation!

Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.

Naja Dandanell debatredaktør
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Folkeskolen
Your browser does not support the video tag.

Fagbladet Folkeskolen
Kompagnistræde 34, 3
1208 København K

Skriv til os: folkeskolen@folkeskolen.dk

Ring til os: 3369 6300

  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Nyhedsbreve
  • Arrangementer
  • Lærerprofession.dk
  • Magasin
  • Levering
  • Udgivelsesplaner
  • Abonnement
  • Om Folkeskolen
  • Kontakt
  • Etik
  • Ophavsret
  • Annoncering
  • Lærerkursus.dk
  • Lejrskolekataloget.dk
  • Cookiepolitik
  • Administrer samtykke

Følg os: Facebook · Instagram · Linkedin

Ansv. chefredaktør:
Andreas Marckmann Andreassen
 
Udgives af:
Fagbladet Folkeskolen ApS