#Fil 4Materialerne kan være forskellige – men emnet det samme: Vi skal lære en notteknik – en notsamling, og lære at arbejde med modeller. Vi skal også lære at kende monstre.
Monstre findes ikke, men findes over alt.
Monstre er legemliggørelse af tabu følelser, frygt, håb, bekymring, begær. Har en kulturel krop, genkendeligt visuelt.
Kategoriforvirring: Monstre er både menneske og dyr, både glæde og sorg, både levende og dødt
1) Opstart: I grupper på fire personer finder man monstre/problemer/frustrationer fra hverdagen. I dette tilfælde var vi en samling lærere på kursus, og skulle finde det i vores skolehverdag. Det blev til en masse post-its midt på bordet,med de ting vi møder i hverdagen.
2)Derfra skulle vi udvælge et monstre/problemer/frustrationer, og lave et mindmap over dette. I dette tilfælde – forældremonsteret.
3)Derefter skulle monsteret have et navn og en form (hurtige skitsetegninger)
4) Derefter skulle vi lave modeller i karton, både for at arbejde med form, men også for at arbejde med notteknikken, hvordan skal den samles, hvor skal den samles for at blive stabil mv.
5) Herefter skulle arbejdsmodellen tegnes over på plexiglas (kunne også have været krydsfiner eller pap, da plexiglas er et dyrere materiale, og selve teknikken sagtens kan læres i de andre materialer)
6) Monsteret saves ud med dekupørsav (obs specielle klinger til plexsiglas) Kan evt. efterpudses med fil og sandpapir.
7) Monsteret blev samlet og kan stå og være skræmmende.
Kriger Kris – et forældremonster bliver til
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.