Gå til indhold
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Kontakt
  • Nyhedsbreve
  • Magasin
  • Lærerprofession.dk
  • Annoncering
  • Arrangementer
  • Lærerkursus.dk
Folkeskolen
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Debat

Hvad er meningen

Else Dalby
Start debatten
13. oktober 2011, kl. 02:10

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring.

Start debatten

Hvad er egentlig Folkeskolens dybere mening med at betale Jørn Duus et sikkert klækkeligt beløb for at give sit bud på den typiske læser af Folkeskolen nemlig lærerne.

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk – medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Jeg kender kun Jørn Duus fra nogle tv-udsendelser, hvor han ud fra bolig og fremlagte ting skulle gætte, hvilket menneske der boede der, for øvrigt efter min mening nogle dårlige udsendelser, hvor han langtfra ramte plet, i hvert fald i de af udsendelserne, jeg så, og det samme gør sig tilsyneladende også gældende med hans forsøg i Folkeskolen.

Åbenbart mener han, det er nødvendigt, når det gælder lærere, at anvende ord som fandeme-lort-skid-patten-fanden-hængerøv. Jeg formoder, at han dermed mener, at det er det sproglige niveau, lærerne befinder sig på og bedst forstår. Jørn Duus kender mange lærere og deres hjem, skriver han, blot kan jeg ikke ud fra den beskrivelse, han giver, genkende de lærere og lærerhjem, jeg har besøgt. Hvis lærere ikke går i moderigtigt tøj, har nye køkkener og andet nyt inventar samt rejser flot, fint, dyrt spiser moderigtigt (økologisk), kunne det måske hænge sammen med lærernes løn. Så atter igen har han skudt ved siden af, og jeg vil gerne have redaktørens forklaring på og meningen med dette indlæg. Manglede Jørn Duus penge, eller manglede Folkeskolen fyldstof?

Svar

Folkeskolen udbetaler ikke penge til kilder, der medvirker i artik-ler, og således heller ikke til Jørn Duus. Artiklerne i nummer 26-28 var skrevet i et forsøg på at tage temperaturen på lærerstanden anno 2003. Indholdet skulle ikke nødvendigvis fremstå, som om det var udtryk for eviggyldige sandheder.

Kay Christensen, konstitueret chefredaktør

Start debatten
Debat
Her kan du kommentere på artiklen:

Hvad er meningen

Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.

Naja Dandanell debatredaktør
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Folkeskolen
Your browser does not support the video tag.

Fagbladet Folkeskolen
Kompagnistræde 34, 3
1208 København K

Skriv til os: folkeskolen@folkeskolen.dk

Ring til os: 3369 6300

  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Nyhedsbreve
  • Arrangementer
  • Lærerprofession.dk
  • Magasin
  • Levering
  • Udgivelsesplaner
  • Abonnement
  • Om Folkeskolen
  • Kontakt
  • Etik
  • Ophavsret
  • Annoncering
  • Lærerkursus.dk
  • Lejrskolekataloget.dk
  • Cookiepolitik
  • Administrer samtykke

Følg os: Facebook · Instagram · Linkedin

Ansv. chefredaktør:
Andreas Marckmann Andreassen
 
Udgives af:
Fagbladet Folkeskolen ApS