DLF's næstformand, Stig Andersen, synes at opfatte mit indlæg i Folkeskolen nummer 12, som at jeg siger, at det er ynkeligt, at hovedstyrelsen vil sikre lærere med mange undervisningstimer mere forberedelsestid. Vås! Det ynkelige består i, at hovedstyrelsens flertal stiller sig tilfreds med en forhøjelse fra 27 til 30 timer.
Det er en karakteristisk politikerfacon at bortforklare uenigheder som misforståelser. Når Stig Andersen siger, at arbejdstidsundersøgelsen skal tages alvorligt, er det da helt latterligt blot at arbejde på en forbedring, der måske vil give læreren med de mange undervisningstimer fem timer mere til individuel tid - om året! Det er ikke kun ynkeligt. Det er udtryk for manglende respekt for medlemmerne.
Finn Sørensen
Allingåbro
Helt latterligt
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.