Det har været to fine dage i denne uge.
De sidste fuglehuse blev gjort færdig, og den ene gruppe tækkede den ene tipi helt færdig udenfor.
Nina havde lagt et par neg langhalm i blød i et trug udenfor.
I denne uge skulle vi arbejde med at vikle/binde halm simer (ala rebbinding i hånden) af langhalm. Rigtigt sjovt. God teknik og hurtigt lille teknisk færdighed at lære. Der blev lavet reb i forskellige længder. Vi lavede små kranse og hjerter. Ikke alle kom igennem, men supersjovt.
Det kan bruges til fx ring-spil til plænen eller julepynt.
Der blev arbejdet med teknik og hænderne.
Vi diskuterede om man kunne “forme” figuren, således at når den tørrede, var den i form? Det ser ud til at virke.
Langhalm kan være svært at få fat i, men man kan google og købe lige som med tækkerør.
Næste uge handler det om bagning som håndværk
Halmsimer-reb af halm. Sådan kan du lave julepynt
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.