Dette julehjerte bragte ekstra megen glæde med sig. Jeg fik det af min datter på 10, der havde lavet det i skolen. (Jeg tænkte straks: hvorfor har jeg ikke tænkt på at lave det med mine elever?)
Det er rimelig enkelt, og så alligevel ikke. For jeg har erfaret, at der findes en del børn i 4.klasse, der endnu ikke er helt dus med en saks. Lige som de slet ikke er motorisk fortrolige med teknikken at flette et julehjerte.
Det skal dog slet ikke holde mig fra til næste år, at huske på at samle bark ind med eleverne, som siden skal lægges i blød, klippes til og flettes som dette fine julehjerter er blevet. Jeg tænker, at det også sagtens kan laves med elever i 3. klasse, der jo skal have håndværk og design i det nye skoleår.
Med disse ord, vil jeg sige rigtig god juleferie til alle kolleger rundt om i landet.
- må den blive fuld af praktiske og kreative sysler med dine børn og/eller børnebørn.
Glædelig praktisk jul.
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.