Gå til indhold
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Kontakt
  • Nyhedsbreve
  • Magasin
  • Lærerprofession.dk
  • Annoncering
  • Arrangementer
  • Lærerkursus.dk
Folkeskolen
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Debat

Forebyg mobning og skab god trivsel med inklusion.

Miechael Stian Hansen
Start debatten
17. februar 2014, kl. 21:02

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring.

Start debatten

Forebyg mobning og skab god trivsel med inklusion.

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk – medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Kunne det være løsningen at eleverne arbejder med begrebet mangfoldighed/diversity for at forstå og respektere hinandens forskellighed. Teamudviklingskonceptet Diversity Icebreaker anvendes på mange uddannelsesinstitutioner. Konceptet anvender et videnskabeligt valideret spørgeskema, der giver en dybere og nuanceret forståelse af personlighedstyper som er opdelt i tre kategorier/præferencer, der er delt op i farverne Blå, Rød og Grøn som giver et billede på diversiteten, som anvendes ved accept og forståelse af forskellighed, øget åbenhed, tillid og gensidig respekt.

Eleverne og deres lærere skal sammen via øvelser, undervisning og makkerskaber skabe en stærk klassekultur med plads til forskellighed.

Det gode fællesskab er også en måde at komme ensomheden i forkøbet på, for når eleverne beslutter sig for, at deres klasse skal være for alle, og lærerne ved, hvordan de skal få øje på og tale med elever, der er ensomme, så bliver klassen et trygt sted at være. Altså et fællesskab på alles premisser.

Hvis eleverne er forberedt og motiveret for den løbende inklusion i klassen, vil det gøre at inklusionen bliver en naturlighed med meget rummelighed i klasseværelset.

Vil denne type koncept, være et givtigt redskab i folkeskolen ?

Start debatten
Debat
Her kan du kommentere på artiklen:

Forebyg mobning og skab god trivsel med inklusion.

Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.

Naja Dandanell debatredaktør
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Folkeskolen
Your browser does not support the video tag.

Fagbladet Folkeskolen
Kompagnistræde 34, 3
1208 København K

Skriv til os: folkeskolen@folkeskolen.dk

Ring til os: 3369 6300

  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Nyhedsbreve
  • Arrangementer
  • Lærerprofession.dk
  • Magasin
  • Levering
  • Udgivelsesplaner
  • Abonnement
  • Om Folkeskolen
  • Kontakt
  • Etik
  • Ophavsret
  • Annoncering
  • Lærerkursus.dk
  • Lejrskolekataloget.dk
  • Cookiepolitik
  • Administrer samtykke

Følg os: Facebook · Instagram · Linkedin

Ansv. chefredaktør:
Andreas Marckmann Andreassen
 
Udgives af:
Fagbladet Folkeskolen ApS