Kære formand for LP
Du står sammen andre pensionskasser - for at investerer i DONG - så selskabet kan forblive dansk - samt at de danske skattelovgivninger bliver overholdt ..... det kan virke lidt mærkeligt at GS kan får en så stor indflydelse på DONG - hvis DONGs økonomi er OK. Jeg formoder at GS´s regnedrenge har siddet i DONG´s maskinrum længe og set på risikoen for deres investering. Jeres støtte kommer bare - uden I har indsigt hvor slemt det egentligt står til. LP har ca 55 milliarder på kistebunden .... investerer vi 5 milliarder svarer det til ca. 10% - som ingen på nuværende tidspunkt ved om dette giver et afkast. Taber LP på denne investering - må det hurtigt omregnet betyde at pensionsafkastet bliver 10 - 11 % mindre - med rentes-rentetillæg -altså en høj risikoinvestering for os der er med i LP - Det kan godt være, at der 188.000 der mener Jeres løsning er genial - jeg tænker - er de klar over det deres egne penge - eller er det netop IKKE deres penge der spilles med - hvorfor er staten ikke bare gået ind med en obligationsudskrivning - hvis denne investering er så sikker
DONG - DONG - DOING
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.