Jeg er lynende uenig med de mennesker (man fristes til at bruge Naser Khaders udtryk Halalhippier), som mener, at kristendomsundervisningen skal skifte navn til religionsundervisning af misforstået hensyn til de forskellige trosretninger, som nu befolker den danske folkeskole. Hvorfor skal dansk kultur, religion og levevis altid vige? Danmark er nu engang et land med en tusindårig kristen tradition bag sig, som skinner igennem i den måde, vi har bygget vores land op på, og den måde, mange af vores samfundsstrukturer virker på. Vi skal naturligvis ikke være forkyndende, og som faget er skruet sammen i dag, er der vide muligheder for at komme omkring i alverdens religioner, men at udskifte fagets navn hører ingen steder hjemme, vi kan sagtens være vores kristne kultur og vores kristne tro bekendt.
Lars Prier
Selsmoseskolen, Høje Taastrup
Det skal hedde kristendom
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.