Gå til indhold
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Kontakt
  • Nyhedsbreve
  • Magasin
  • Lærerprofession.dk
  • Annoncering
  • Arrangementer
  • Lærerkursus.dk
Folkeskolen
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Blog

Deadline for ansøgning om tilskud: Den 2. februar 2016 kl. 12.00 for Erasmus+ Efteruddannelse

I 2016 kan danske institutioner og organisationer søge om tilskud til europæiske uddannelsesprojekter for mere end 22 millioner euro via uddannelses- og Forskningsministeriet.

Tine Lund
Start debatten
6. januar 2016, kl. 12:32

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring.

Start debatten

Tyske kurser (ikke mange endnu) kan findes på:

På Tyskbloggen blogger på skift medlemmer af Tysklærerforeningens bestyrelse.

School education Gateway: http://www.schooleducationgateway.eu/da/pub/news_events/etwinning_leads_the_debate_on_.htm

Vælg værktøjer og søgefeltet med tysk som sprog

>>Læs mere

Efteruddannelse og uddannelsesophold for børnehave, grundskole og ungdomsuddannelse

Børnehaver, grundskoler og gymnasieskoler kan søge om tilskud gennem Erasmus+ til at sende deres medarbejdere på to forskellige typer af ophold:1) Gæstelærerophold i et andet programland2) Uddannelsesophold i et andet programland.

Hvem

Rettet mod lærere, andre undervisere og skoleledere i grundskolen og på de gymnasiale uddannelser. Kun uddannelsesinstitutioner kan søge.

Hvordan

Skolen søger, som institution, om tilskud på vegne af en eller flere medarbejdere.

Har selv deltaget i et IT kursus af en uges varighed på Malta – det var kannon godt at være sammen på tværs af grænser både fagligt, kulturelt og kommunikationsmæssigt. Dengang fik jeg betalt rejse, kursusafgift, overnatning og mad. De priser kunne min skole aldrig sende mig på kursus for. Skolen skulle nu 'blot' dække vikarudgifter.

Jeg lærte meget, eleverne har siden fået meget gavn af det, jeg lærte – og jeg glemmer det aldrig det kursus – rigtig god oplevelse.

Start debatten
Debat
Her kan du kommentere på artiklen:

Deadline for ansøgning om tilskud: Den 2. februar 2016 kl. 12.00 for Erasmus+ Efteruddannelse

Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.

Naja Dandanell debatredaktør
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Folkeskolen
Your browser does not support the video tag.

Fagbladet Folkeskolen
Kompagnistræde 34, 3
1208 København K

Skriv til os: folkeskolen@folkeskolen.dk

Ring til os: 3369 6300

• Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Nyhedsbreve
  • Arrangementer