Tyske kurser (ikke mange endnu) kan findes på:
School education Gateway: http://www.schooleducationgateway.eu/da/pub/news_events/etwinning_leads_the_debate_on_.htm
Vælg værktøjer og søgefeltet med tysk som sprog
>>Læs mere
Efteruddannelse og uddannelsesophold for børnehave, grundskole og ungdomsuddannelse
Børnehaver, grundskoler og gymnasieskoler kan søge om tilskud gennem Erasmus+ til at sende deres medarbejdere på to forskellige typer af ophold:1) Gæstelærerophold i et andet programland2) Uddannelsesophold i et andet programland.
Hvem
Rettet mod lærere, andre undervisere og skoleledere i grundskolen og på de gymnasiale uddannelser. Kun uddannelsesinstitutioner kan søge.
Hvordan
Skolen søger, som institution, om tilskud på vegne af en eller flere medarbejdere.
Har selv deltaget i et IT kursus af en uges varighed på Malta – det var kannon godt at være sammen på tværs af grænser både fagligt, kulturelt og kommunikationsmæssigt. Dengang fik jeg betalt rejse, kursusafgift, overnatning og mad. De priser kunne min skole aldrig sende mig på kursus for. Skolen skulle nu 'blot' dække vikarudgifter.
Jeg lærte meget, eleverne har siden fået meget gavn af det, jeg lærte – og jeg glemmer det aldrig det kursus – rigtig god oplevelse.
Deadline for ansøgning om tilskud: Den 2. februar 2016 kl. 12.00 for Erasmus+ Efteruddannelse
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.