Chat på nettet er kommet for at blive - også i rammer, der kan bruges i undervisningen. Chat kan blive en del af læringsrummet, når man vil øge deltagernes lyst til læring samtidig med, at man vil give de unge mulighed for at udvikle deres indsigt, samarbejdsevne og identitet.
Jeg har besøgt Peter Limkilde 2 gange på Odsherreds Gymnasium i efteråret 2013 og oplevet, hvordan chat hjalp ham og eleverne i 1. D. Peter og deltagerne er enige om, at chat i timen kræver noget ekstra af læreren - til gengæld, ser de en række klare fordele.
Du kan se Peter og 1. D i denne video.
Peter og 1. D benyttede dette chatrum: https://todaysmeet.com/
Med venlig hilsen
Peter Arklint
Chat i timen stimulerer samarbejdet og mindsker støj
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.