At debattere med Bjarne Krogh er svært.
Bjarne siger ikke det, han mener, og som konsekvens af dette mener han heller ikke det, han siger.
I læserbrev i Folkeskolen nummer 44 skriver Bjarne: '. . . en forringelse af den samlede tid til forberedelse og efterbehandling betyder konflikt. Og det er helt klart et udtryk for, at lærerne er utroligt presset arbejdsmæssigt. Det var, hvad jeg sagde på kongressen.'
Jeg hørte Bjarne sige på kongressen, at lærerne i Aalborg gerne ville acceptere en nedsættelse af forberedelsestiden, hvis Kommunernes Landsforening ville betale for det med kolde kontanter.
Jeg skal ikke lægge skjul på, at jeg er mere enig med Bjarne i det, han skriver, end i det, han siger.
Hænger Bjarnes udtalelser sammen? Eller er det det, man i Aalborg kalder 'gyllesnak'?
Bent Poulsen
Sønderborg og
Omegns Lærerkreds
Aalborg-snak
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.