Gå til indhold
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Kontakt
  • Nyhedsbreve
  • Magasin
  • Lærerprofession.dk
  • Annoncering
  • Arrangementer
  • Lejrskolekataloget.dk
  • Lærerkursus.dk
Folkeskolen
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Blog

Åbent brev til arbejdsgiverne

En behjertet appel til arbejdsgiverne om udvisning af rettidig omhu i folkeskolen.

Niels Chr. Sauer
Niels Chr. Sauer Tidligere lærer og fast debattør hos Fagbladet Folkeskolen
4 kommentarer
30. juli 2018, kl. 19:42

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring.

4 kommentarer

Kære arbejdsgivere i folkeskolen!

"Niels Chr. Sauer har gennem en årrække sat sine fodaftryk i skoledebatten. Med stærkt engagement, praktisk indsigt og en skarp pen har Sauer gang på gang taget luften ud af modeluner, slagsordspædagogik og unødige tiltag, der truer læreren som professionel og skolen som institutionen i midten af samfundet." Stefan Hermann, rektor, professionshøjskolen Metropol Niels Chr. Sauer er skoledebattør og tidligere lærer.

Rettidig omhu er en god ting. Tillad derfor undertegnede, på vegne af den danske lærerstand og i lyset af henved 30 års erfaringer med skandaløst fejlslagne introduktioner af nye it-platforme i det offentlige, hermed at fremføre en lille bøn til jer.

Ved starten af næstkommende skoleår om nøjagtigt et år, 1.8. 2019, skal den ’nemme, brugervenlige og sikre’ kommunikationsplatform AULA tages i brug i folkeskolen. Herefter skal al intern såvel som ekstern kommunikation og planlægning foregå i dette regi. Et år fra nu lyder som rigtig lang tid, så mon ikke I kan nå at få fod på sagen?

For sagen er ganske enkel: Vil I nu ikke nok være så søde at sikre jer, at AULA virker som den skal – fuldt ud og fra dag 1?

Alternativt, hvis I ikke pr. 1.8.2019 kan levere en fuldt færdig, velfungerende platform, så vis i det mindste jeres ansatte den respekt at udskyde premieren, til I er helt sikre på, at AULA spiller, som den skal.

Kom frem for alt ikke endnu en gang med en eller anden betaversion, hvor de løse ender hænger udenfor, og fortæl lærerne, at nu må de liiiiige vise lidt tålmodighed, mens skoleårets start går op i røg, fordi tingene ikke er heeeeelt på plads endnu.

For, kære arbejdsgivere, er der én ting, jeg kan forsikre jer om, så er det, at lærernes tålmodighed er brugt op. Som I sikkert har bemærket, så er lærerne – af mange og gode grunde - ret pirrelige for tiden, og I skal ikke regne med nogen form for forståelse fra deres side, hvis I påtvinger dem et redskab, der gør deres i forvejen kaotiske arbejdssituation endnu mere forvirret og uoverskuelig.

Jeres kvajekvote er for længst gået i debet, og de ca. 50.000 læreres dom over AULA vil falde omgående og nådesløst. Nu er I advaret.

4 kommentarer
Debat
Her kan du kommentere på artiklen:

Åbent brev til arbejdsgiverne

Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.

Naja Dandanell debatredaktør
  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
Folkeskolen
Your browser does not support the video tag.

Fagbladet Folkeskolen
Kompagnistræde 34, 3
1208 København K

Skriv til os: folkeskolen@folkeskolen.dk

Ring til os: 3369 6300

  • Seneste nyt
  • Debat
  • Inspiration
  • Dit fag
  • Job
  • Nyhedsbreve
  • Arrangementer
  • Lærerprofession.dk
  • Magasin
  • Levering
  • Udgivelsesplaner
  • Abonnement
  • Om Folkeskolen
  • Kontakt
  • Etik
  • Ophavsret
  • Annoncering
  • Lærerkursus.dk
  • Lejrskolekataloget.dk
  • Cookiepolitik
  • Administrer samtykke

Følg os: Facebook · Instagram · Linkedin

Ansv. chefredaktør:
Andreas Marckmann Andreassen
 
Udgives af:
Fagbladet Folkeskolen ApS