Computeren gør eleverne dårligere

'Jeg oplever, at computeren gør eleverne dårligere til at kommunikere,' siger Hasse Clausen, der er lektor ved Datalogisk Institut, til bladet ComputerWorld den 26. januar.

Injurierne føg gennem luften, da instituttet blev koblet på Internettet, og lærere og studerende begyndte at sende e-mail.

'Tankerne stryger fra hjernen og lige ned i tastaturet. Øjeblikket efter er de sendt af sted, og det skaber mulighed for misforståelser, hvis man ikke passer på', siger Hasse Clausen.

Han ved ikke, om det direkte er computerens skyld, at elverne er blevet dårligere, men deres formuleringsevner er ringere end tidligere elevers, mener han.