Pauline Fredskilde

Profilbillede af Pauline Fredskilde

Videnskabelig Assistent

Syddansk Universitet

Pauline Fredskilde er uddannet lærer fra Den Frie Lærerskole i 2015 med Dansk, Engelsk, Fransk og Mediefag og er cand.it i Produktdesign fra SDU, Institut for Design og Kommunikation. Hun arbejder som videnskabelig assistent på SDU i Center for Learning Computational Thinking, hvor hun udvikler og forsker i efteruddannelse af lærere inden for teknologiforståelse, informatik og computational thinking generelt. Hun interesserer sig i høj grad for Playful Learning, Embodied Learning, "Tangibles" (brugen af fysiske artefakter) og teknologiforståelse i folkeskolen.

18   18

Skævhed. Undervisningen i it og teknologi er “drenget”

Er det pigerne, der mister interessen for it og tech, eller er det it og tech, der mister interessen for pigerne? Analyserne taler deres tydelige sprog, men jeg stiller spørgsmålstegn ved præmissen, der måles på

4   10

Hold fast i opfindsomheden, og dyrk børns kreative selvtillid

Innovation, iværksætteri og entreprenørskab er noget af det hotteste lige nu i den danske folkeskole. Men skal vi være kritiske over dette fokus på produkter, nytænkning og kommercielle interesser?