Cand. Scient Kulturgeografi og Lærer
Søholmskolen
Betydningen af dansk, historie og samfundsfag i forhold til teknologiforståelse må ikke undervurderes
En humanistisk hilsen fra Guldalderen til Danmark 2020
Den store bagedyst 2019 og historien om fiktionens frirum og sagprosaens spændetrøje
En hyldest til Kaj og Andrea
Et lille indlæg som handler om hvordan lidt simpel digtial billedredigering fejede benene væk under en måbende dansklærer i sommers.
Forsøgene med teknologiforståelse er nu sat i gang og et af fokusområderne er STEM, hvilket kan oversættes til videnskab, teknologi, konstruktion og matematik.
Det kreative og ekspressive skabt gennem musik med udgangspunkt i "computational thinking" og iterative processer.
Holdningen til mobiltelefoner i undervisningen afhænger af konteksten selvom teknologien er den samme
En vigtigt tiltag, som i sidste ende kan sikre vores demokratiske velfærdsstats fortsatte eksistens.
En genistreg som skaber forståelse for computerens funktionsmåde uden at bruge strøm.
LMS-systemer som MeeBook debatteres flittigt i disse tider. Fremtiden med Learning Management Systems kommer formentlig i stor grad til at handle om kunstig intelligens.
Det etiske aspekt i forhold til digital dannelse er primært en forældreopgave, men skolen har også en afgørende rolle.
Når der går kage i genreprioriteringerne til dansk skriftlig fremstilling
Den svære start på digital kompetenceudvikling
Den nyligt udkomne debatbog ‘Oprør for fremtiden – manifest for frihed og fællesskab midt i en tech-tid’ viser med urovækkende tydelighed behovet for at skolen og ikke mindst lærerne kommer ind i kampen, så vores elever kan blive digitale medborgere.
Et anderledes og spændende maleri fra Guldalderen, som jeg mødte i et prøveoplæg til dansk mundtlig i 9. klasse.
En bibelsk fortælling om implementering af informationsteknologi i skoleverdenen.