Lærer
Præstemoseskolen
Resultatet bliver, for de flestes vedkommende, at tegningerne ligner, kruseduller fra kladdehæfter, eller noget de kunne have tegnet på et penalhus.
Billedkunstfaget er for styret af materialevalget.
Den pædagogiske debat er spændene at følge, nogen gange undres man bare over hvordan det politiske spin drejer meningen af ord.
Her er en link liste over forskellige kunstnere, der på den eller den anden måde kan inspirere din undervisning.
Vi skal arbejde med kunst, der får eleverne op af stolen og giver dem indsigt i den verden, de lever i. Faren er, at eleverne ikke oplever, at faget er vigtigt. De lærer ikke, at kreativitet er en universel faglighed, der kan bruges i alle fag.
Kreativitet er de mange løsningers legeplads. Vi lever i en tid, hvor vores elever bliver trænet hårdt og præcist i at komme med det ene rigtige svar, og det begrænser dem langt mere, end vi forestiller os.
Vi skal ikke glemme de håndværksmæssige færdigheder, men billedkunst bør i langt højere grad være samfundskommenterende, ligesom samtidskunstnerne er det.
Det undrer mig at der ikke tales mere om disse fagligheder i billedkunstfaget, når kreativ tænkning er en af de vigtigste egenskaber, man skal besidde i morgendagens samfund.
8.klasse udstiller samfundskritisk kunst på Charlottenborg.