Lærer
Sct. Jørgens Skole, Roskilde
Uddannet folkeskolelærer fra Holbæk Lærerseminarium (1992) med bl.a. billedkunst som linjefag. Fastansat på samme skole siden 1994. Fag: Geografi, fysik/kemi, matematik, billedkunst, historie og HDS. Sidder i Kredsbestyrelse 11 under Danmarks billedkunstlærere. Samt i Kredsbestyrelse 15 (RAMAT) under Danmarks Matematiklærerforening.
Gratis inspirationskatalog fyldt med UV-forløb til billedkunstundervisningen til deling.
Gratis inspirationskatalog fyldt med UV-forløb til billedkunstundervisningen til deling.
Et målrettet dialogbaseret undervisningsforløb i billedkunst med 2. og 4. årgang, med fokus på almen dannelse. Kunsthistoriske udtryk og begreber, samt forholdet mellem kunst og samfund. Forløbet kan nemt overføres til egne lokale kunstnere og skulpturer i andre tidsperioder.
Vær arkitekt på dit eget drømmehus. Et målrettet dialogbaseret undervisningsforløb i HDS med 65 elever på 6. årgang, med fokus på digital kreativitet, til deling.
Et målrettet dialogbaseret undervisningsforløb i billedkunst med 23 elever i en 6. klasse. Med fokus på almen dannelse. Kunsthistoriske udtryk og begreber, samt forholdet mellem kunst og samfund. Forløbet kan nemt overføres til egne lokale kunstnere i andre tidsperioder.
Det gælder om at udvikle en huskestrategi ved at lægge mærke til, hvem der har hvilke talkort og derved kombinerer det med, at få vedkomne sat tilbage på sin egen faste plads i klassen. Eleverne skal kombinere oplysningerne tal, elev og plads.
Bevægelse til plus og minus.
Vurdering af sandsynligheden og hyppigheden for talsummer, i spil med 1 eller 2 sekssideterninger. Samt strategi vedr. gambling.
Den ”matemagiske” matematikfidus ”Regner”. Fra en klump ler til design af figur.
Godt Nytår!
Håndarbejde-design-sløjd. Mit første år med faget HDS på 4. og 5. årgang. 3 klasser, 3 lærere og 3 faglokaler (håndarbejde, billedkunst og sløjd).
Jorden rundt, uden at forlade Danmark, - sammen med 5y.
”Around the world”, et undervisningsforløb i 5. klasse på Sct. Jørgens Skole, Roskilde.
Et undervisningsforløb i 4./5. klasse på Sct. Jørgens Skole, Roskilde, som jeg gerne vil dele med andre. Her i 4. klasses skoleår, har min klasse og jeg arbejdet med projektet ”Around the World”. Et projekt jeg har planlagt til at fortsætte videre i 5. klasse.