Forsker
Nordic Learning - Research and Education
Jeg er PhD i kompetenceudvikling og relationspædagogik. Jeg har en baggrund fra folkeskolen, konsulentfunktioner i kommuner og fra lederpost i det private erhvervsliv. Idag arbejder jeg som konsulent, foredragsholder og som fri forsker i Nordic Learning - Research and Education (www.nordic-learning.com).
Overgang mellem dagtilbud og skole - med brug af Storylinemetoden
Hvorfor ikke bruge coronasituationen til at arbejde med demokratiet, autentiske læreprocesser og skolens udvikling?
- samarbejde mellem alle aktører i skolen
En håndsrækning til forældre... (og måske til dialoger mellem skole og hjem?)
Inklusion... skal... skal ikke...?
Foråret 2019 udgives en ny antologi om aktionsforskning. Jeg har været så priviligeret at være redaktør på den, og jeg kan allerede nu afsløre, at du godt kan glæde dig. Der er fyret op for en stærk læseoplevelse, som med stor sandsynlighed vil få betydning for, hvordan forskning og praksisudvikling såvel forstås som gribes an i fremtiden.
Hvis man spurgte eleverne om, hvad de ønsker at læreren eller pædagogen skulle hjælpe dem med… hvordan ville det så lyde?
Blogindlægget formidler delresultater fra en forskningsoversigt, som jeg lavede i forbindelse med min PhD afhandling i perioden 2013 til 2016. Indlægget fremhæver nogle af de ting, som er vigtige for at en skole kan arbejde inkluderende.