Stine Clasen

Profilbillede af Stine Clasen

Konsulent

Børn og Unge, PPR og Specialpædagogik, Aarhus

Har siden 1993 været ansat i PPR. Først som specialundervisningskonsulent, sidenhen som udviklingskonsulent med primær arbejdsområde inden for kompetenceudvikling af lærere, pædagoger og ledere. Faglige specialer er mediation og innovation. Aktuelt medudvikler af Århus Kommunes store Kompetenceudviklingsprojekt Folkeskolens Fællesskaber.

0   1

Tjekliste

I Nest programmet har vi udviklet en tjekliste med det formål at have et fælles udviklingsredskab.

0   4

VærtskabsLedelse

Kan metaforen om VærtskabsLedelse inspirere ind i skoleverdenen?

0   4

Aktivt og passivt rod

Rod flytter ikke sig selv

0   7

Mange specialklasser senere

Vi har i dette efterår været ude i de fleste af kommunens specialklasser for at se på indretning.

0   2

I alle specialklasser

Skoleåret 2018-19 besøger vi alle specialklasser i Aarhus Kommune.

0   3

Kodning af specialklasserummet

Når man træder ind i et specialklasserum bør man ideelt set efter bare otte sekunder kunne kode rummet i forhold til de funktioner, rummet inviterer til.

0   3

Det du ikke ved du ved

Der sidder 28 mennesker i lokalet. De er inviteret til at lytte til et oplæg, der handler om rammernes betydning for læring og trivsel.

0   5

Foruddannelse

I en Nest klasse er lærerne foruddannede.

0   8

Interessen for Nest programmet

Der har siden introduktionen af Nest programmet været en massiv interesse. Hvorfor er der så stor interesse for Nest programmet? Hvad er det, der gør, at lige netop det program får så stor medie, professionel og forældreinteresse?

0   3

Interessen for Nest programmet

De klassiske værdier i Nest programmet er: ’Børn er mere ens end forskellige’ ’Alle børn har krav på god undervisning’ ’Hvis børn ikke lærer på den måde, vi underviser dem på, må vi undervise dem på en anden måde'

0   1

Skinnende tænder

Mail fra et forældrepar til en dreng med autisme, der går i en 0. Nest klasse.

4   323

Nest klasser

August 2016 starter de første Nest klasser i Danmark

0   643

Robusthed i samtalen

Som professionelle relationsarbejdere handler det i samtalen om tre ting: Rammesætning, rammesætning og rammesætning

0   415

Fire opmærksomhedspunkter

Anbefalinger i forhold til at få flere elever i specialklasserne til at tage 9. klasses prøven

0   376

Jeg har ikke tid…

Hvad har du så?

13   647

TV Tid: Tvungen Videndeling - et tankeeksperiment

Jeg er midt i et notat. Jeg er langt inde i det faglige fokus og bliver derfor lidt forskrækket, når der pludselig kommer den velkendte besked op på min skærm: ’Om fem minutter går din skærm i sort!’

1   577

Regnskov og pædagogik

Mere glæde og mere ro. Tilbage til det enkle. Til nærværet, til dèt at være nær og nære været. Hvordan gør man det?

0   744

Det, der er...

Hvordan kan man omgås eksistensen, pædagogikken, de andre og sig selv, hvis et grundlæggende dogme er accept af det, der er? Ikke som det endegyldige, men som forudsætningen for det næste.

0   650

Formidling af viden

’Ok jeg gør det’. Hun gik op på det hvide stykke flip over papir, der lå lige der midt på gulvet. Vi andre sad i en halvcirkel rundt om. Der var helt stille i kursuslokalet.

1   812

Tab ved forandring

Cedrik har fået sin nye skoletaske. Han kan ikke vente længere. Han har som de fleste andre skolebegyndere talt ned til første skoledag. For ham er der ikke tale om forandring, for han har aldrig prøvet andet.