Carsten Hermansen

Profilbillede af Carsten Hermansen

lærer

Mellervangskolen, Aalborg Kommune

Lærer ved Mellervangskolen i Aalborg.

0   4

Kampen om algoritmen del 2

Måske er det ”fint nok” at lade robotterne klare tænkningen og algoritmerne, bare vi er glade.

0   9

Kampen om algoritmen - del 1

Hver gang vi ”forærer en algoritme” mindsker vi læringspotentialet af den bestemte situation.

0   7

En fejl på vejen, et godt tegn

Det er derfor helt afgørende, at sammenhængen mellem, dét at lave mange fejl og det at være dum elimineres fuldstændigt fra læringsrummet.

0   2

Hvordan ser en mangel ud?

hvilke mangler skal man så lede efter når man retter en skriftlig opgave, der findes sjældent en liste(facitliste) med mulige mangler.

0   4

Svært versus let

Man fornemmer efterfølgende, at forældrene løfter sig i sædet og smiler. Det er åbenbart en succes at have let ved.

0   3

Svært-pædagogikken, en måde at arbejde på

Det at fastholde sit læringsniveau på svært vil give refleksion over egen tænkning

2   13

Svært-pædagogikken

Hvorfor er det vigtigt at få ”svært” ind i folkeskolen? Hvis læring var let, var motivation sandsynligvis unødvendigt.