Isabella Arendt

Profilbillede af Isabella Arendt

Landsformand, KD

KD

Landsformand i KD. Jeg brænder for at sikre en god grundskole for alle børn. Især er jeg inspireret af mange dygtige lærere og deres stærke faglighed. Jeg vil derfor bidrage til, at magten placeres, hvor fagligheden er!

0   8

Elever bliver ikke flittigere af endnu en karakter

Frikommuneforsøgene er kun lige skudt igang og allerede nu kan ministeren ikke dy sig for at indføre flere krav.

1   7

Nedbryd de introverte og ekstroverte kasser

Vi kan bryde med “plejer”. Det hamsterhjul som indtil nu, i høj grad, har fordret de ekstroverte elevers velvære og læring men som ligeledes overser de introverte elevers behov og læring.

3   9

Byd ind i forhandlingerne: flere lærere - i hele landet

Jeg sidder netop nu midt i forhandlingerne. Så hvis du som læser med her har noget på hjerte, så er der alletiders mulighed for at byde ind!

0   6

Eleverne i folkeskolerne er tilbage

Hvordan påvirker det eleverne med de store skift som Corona har bragt med sig?

1   16

Jeg er blæst bagover af idérigdommen fra Esbjerg

Der er ikke én, som har ønsket mere kontrol, flere test, længere skoledage eller mere styring. Det er jo i virkeligheden skræmmende. Alt det, som er dominerende i lovgivningen i dag er det første, som lærerne i frihed endelig smider væk.

5   6

Er der kønsforskel i skolesystemet?

Pigernes karakterer har større forskellen mellem årskarakter og eksamenskarakter end drengenes. Hvorfor er det sådan?

0   4

Hvorfor må eleverne kun ses én dag om ugen?

Det burde ganske enkelt ikke være en statslig opgave at bestemme, hvor mange timer og i hvilken form eleverne er i skole. Heller ikke under nedlukning.

0   26

Thea fra 9. kl.: Der skal være ligevægt mellem karakterer og interesser, når unge skal vælge uddannelse

Den nuværende karakterskala viser kun en enkelt bedømmelse på, hvor god én er til noget. Den viser ikke interesserne for den enkelte person og kan give et farvet billede på, hvad personen skal gå efter.

0   10

Håbet slukkede i elevernes øjne - igen! De skal ikke i skole på mandag

Vi har brug for at give mere frihed til skolerne. Vi har simpelthen brug for, at man på den enkelte skole kan bestemme, om eleverne skal tilbage i klasserne.

0   8

Seksualundervisning skal rumme både blomster og bier og resten af haven

Jeg øjner et håb for, at det store fokus på sexisme, krænkelser, rettigheder og holdninger sikre en undervisning som i endnu højere grad respekterer den enkelte elevs udgangspunkt frem for at pålægge et “rigtigt og forkert” på eleverne - uanset i hvilken retning, samtidens flag vejrer.

0   9

Mål er godt - med måde

Lige nu debattere vi heftigt hvordan vores elever skal afslutte dette skoleår. Særligt vores ældste udskolingselever. Det der er vigtigst for mig, er at vi sørger for at vores elever får en god afslutning.

0   18

Friheden under nødundervisningen skal gøres permanent

Nødundervisningen giver lærerne den frihed, de skal bruge for at løfte eleverne fagligt. Jamen hvad i alverden er så formålet med at begrænse friheden igen, når hverdagen vender tilbage til normalen?

2   10

Ja tak til privat læreruddannelse, hvis friheden også gælder de offentlige

Laver man en privat lærerudannelse skal man samtidig sikre, at de offentlige ikke pålægges så mange ekstra blylodder i skoene, at de ikke har en chance for at vinde løbet.

2   126

Kære lærere, I må ikke tage det på jeres skuldre at vores børn er blevet dårligere til matematik.

Friheden mangler og resultaterne er derefter. Friheden er politikernes ansvar – det er de dårlige resultater dermed også.

3   12

Ja, åndsfriheden er trængt. Det er den tydeligvis også på Christiansborg

DFs nye udspil er ikke kun et angreb på minoriteter men også et fælt angreb på skolernes åndsfrihed samt en tilfangetagelse af lærerstanden.

0   14

Pisa-test: Idioti er at gøre det samme og forvente et nyt resultat

Jeg er overbevist om, at lærere og pædagoger kunne gøre det bedre. Også i de forhadte nationale tests med alle de mange metodiske fejl, som de desværre indeholder. Det kræver dog, at de kommer fri af skolereformen og sættes fri til faktisk at forbedre mulighederne for eleverne.

0   18

Der mangler respekt for faglighed i folkeskolen

Jeg kommer fra en lærer-familie. Min farmor og farfar var lærere. Min svigermor er lærer og flere veninder er lærere. Jeg har den yderste respekt for faget og den kæmpe opgave, som skolen står i med at forme næste generation.