Cand.Pæd og PD i Logopædi, Udviklingsmedarbejder & Dagtilbudskonsulent hos Sprogeriet.
I Sprogeriet tror vi på, at børns sproglige udvikling sker gennem meningsfyldte lystbetonede aktiviteter i tætte interaktioner mellem mennesker. Sproglig udvikling sker, hvor der er sjov, spænding og leg med sproget. Når vi anerkender sproglig udvikling som et mellemmenneskeligt anliggende, bliver det et mål for os at skabe konkrete materialer, der kan bidrage til, at sjove aktiviteter med et sprogligt fokus let kan sættes i spil i hjemmet, i dagtilbuddet og i skolen.
Børns første møde med skolen har stor betydning for, om de føler sig godt tilpas i skoleverdenen. De skal lære deres nye omgivelser at kende, der skal skabes nye relationer og et helt nyt fællesskab skal bygges op. Hér kan sproget spille en aktiv rolle og hjælpe børnene med at navigere i de nye omgivelser, sætte ord på følelser og frustrationer samt bidrage til at danne en inkluderende kultur i den nye børnegruppe.