Jan Thrane

Profilbillede af Jan Thrane

Folkeskolelærer, tegner

København. Uddannet folkeskolelærer UCC/Zahle 2009-2013. Linjefag i matematik ( aldersspecialisering 1. - 6.klasse ), kristendomskundskab og billedkunst samt bachelor i matematikdidaktik. Er desuden uddannet tegnelærer (unge- voksne området) Seminariet for Kunst & Håndværk., 1988-91. Har en baggrund som bladtegner/ “tegnende kommentator” ved dags-, uge- og fagpressen samt som underviser i tegning & design på erhvervsskoler, kunstskoler og seminarier landet over.

0   16

Ny skole i min baghave del 2

At søge ind på læreruddannelsen i København er et hit.

0   20

Ny skole i min baghave del 1

I København investerer man i nye skoler og renovering af gamle.

1   26

Jeg skal have en helt nye skole som nabo – næsten

I København investerer man i nye skoler og renovering af gamle

0   19

Er integrationen i skolen gået i stå?

Merete Riisager i infight med Alternativet

0   16

Skolepenge – er det vejen frem?

En skole på Djursland har valgt at præmiere de elever, der klarer sig godt i skolen

0   22

Kim Larsen for ever

Der hvor man ikke bare skal passe sig selv

0   33

Kunst – det du ikke lige forventede at opleve

I går fik jeg en oplevelse, som jeg hverken havde regnet med eller bedt om.

0   32

Det flyvende menneske og andre tegn på liv

Ikke et ord om skolereform, læringsmål og tegn på læring.

0   88

Nyt skoleudspil  – en tynd kop the

Under fremlæggelsen af regeringens nye skoleudspil i dag tirsdag d.11..09. på Lillevang Skole i Lillerød i Nordsjælland  var det svært at finde ud af om man skulle grine eller græde.

0   107

Husk at tilgodese eksistens- og kærlighedsområderne

Om vigtigheden af at lade op

2   127

Musketered => kommission

Spørgsmålet om lærernes arbejdstid er blevet skudt til hjørne og i stedet skal vi nu afvente, hvad en kommission kommer op med af forslag …

4   230

Læringsmål – proces og resultat

”Det er resultatet, der tæller ”, siger man ofte, men i matematik er det mindst lige så vigtigt at fokusere på processen.

3   263

Åben skole – hvad gør I?

Skolereformen lægger op til samarbejde med og besøg på kulturinstitutioner i lokal-området.

5   215

Er skoledagen blevet for lang?

Emnet blev d.11. maj taget op i DR programmet DETEKTOR*

0   257

Lærernes troværdighed er pænt over middel

I en ny undersøgelse indtager skolelærere 7. pladsen på en aktuel top 20 liste

1   223

Hvorfor bruger Merete Riisager ikke ordet ”læring”?

Julen er hjerternes tid – inklusiv mavernes og samtalernes tid. Mht. det sidste så er den nye undervisningsminister i år et hot emne.

0   197

Inspirerende værdier at holde skole på

Før sommerferien var der øverst på Fagbladet Folkeskolens hjemmeside en annonce, hvor MINISTERIET FOR BØRN, UNDERVISNING OG LIGESTILLING og PROFFESSIONHØJSKOLEN METROPOL efterlyste lærer- eller pædagogstuderende til et forsøgsprogram

5   586

Lommeregner i 1. Klasse – et spørgsmål for og især til matematiklærere

Risiko for snyd hvis eleverne bliver udstyret med hver sin lommeregner?