Jan Thrane

Profilbillede af Jan Thrane

Folkeskolelærer, bladtegner

Primært matematiklærer + indskoling + København. Uddannet tegnelærer (unge- voksne området) Seminariet for Kunst & Håndværk., 1988-91. Uddannet folkeskolelærer UCC/Zahle 2009-2013. Linjefag i matematik, kristendomskundskab og billedkunst samt bachelor i matematikdidaktik. Har en baggrund som bladtegner/ “tegnende kommentator” ved dags-, uge- og fagpressen samt som underviser i tegning & design på erhvervsskoler, kunstskoler og seminarier landet over. Dansk Journalistforbund – http://www.danskebladtegnere.dk/

0   57

Nyt skoleudspil  – en tynd kop the

Under fremlæggelsen af regeringens nye skoleudspil i dag tirsdag d.11..09. på Lillevang Skole i Lillerød i Nordsjælland  var det svært at finde ud af om man skulle grine eller græde.

0   86

Husk at tilgodese eksistens- og kærlighedsområderne

Om vigtigheden af at lade op

2   109

Musketered => kommission

Spørgsmålet om lærernes arbejdstid er blevet skudt til hjørne og i stedet skal vi nu afvente, hvad en kommission kommer op med af forslag …

4   219

Læringsmål – proces og resultat

”Det er resultatet, der tæller ”, siger man ofte, men i matematik er det mindst lige så vigtigt at fokusere på processen.

3   257

Åben skole – hvad gør I?

Skolereformen lægger op til samarbejde med og besøg på kulturinstitutioner i lokal-området.

5   207

Er skoledagen blevet for lang?

Emnet blev d.11. maj taget op i DR programmet DETEKTOR*

0   247

Lærernes troværdighed er pænt over middel

I en ny undersøgelse indtager skolelærere 7. pladsen på en aktuel top 20 liste

1   216

Hvorfor bruger Merete Riisager ikke ordet ”læring”?

Julen er hjerternes tid – inklusiv mavernes og samtalernes tid. Mht. det sidste så er den nye undervisningsminister i år et hot emne.

0   195

Inspirerende værdier at holde skole på

Før sommerferien var der øverst på Fagbladet Folkeskolens hjemmeside en annonce, hvor MINISTERIET FOR BØRN, UNDERVISNING OG LIGESTILLING og PROFFESSIONHØJSKOLEN METROPOL efterlyste lærer- eller pædagogstuderende til et forsøgsprogram

5   584

Lommeregner i 1. Klasse – et spørgsmål for og især til matematiklærere

Risiko for snyd hvis eleverne bliver udstyret med hver sin lommeregner?

2   137

Så er der (mere) skoledebat!!!

I mandagens udgave af POLITIKEN svarer LARS QVORTRUP og JENS RASMUSSEN på BRIAN DEGN MÅRTENSSONs kronik fra d. 31. August.

0   312

Fagbladet Folkeskolen fremover med meget mere forskning?

Et samlende professions medie

2   412

Lærere mødtes ved Christiansborg

Håbet lever