Daniel Panduro

Profilbillede af Daniel Panduro

Folkeskolelærer, Cand.mag

5   8

En profession skal have et løfte der binder os til noget større

Det er være en professionen kræver at vi er bundet sammen af andet og mere end det daglige arbejde. Det handler om at vi er bundet sammen af noget der er større end os selv.

4   11

Det bliver aldrig det samme igen

Hvordan ser folkeskolen ud efter Corona-krisen? - Jeg håber den er forandret, til det bedre.

7   111

Så gik der tid med det

”Så gik der tid med det vi fik noget at bruge tiden til så gik der tid med det satte ingenting på spil”

0   3

Økonomiundervisning – mellem natur- og humanvidenskab.

VI har brug for en ny og bredere forståelse af samfundsfagets økonomiundervisning, hvis vi ikke ønsker at videreformidle fejlagtige neoklassiske opfattelser af økonomi der bliver præsenteret i skolens læremidler.

0   31

Folkeskolelæreren – ekspert i undervisning

Folkeskolen har brug for lærere, der er eksperter i undervisning, på samme måde som sundhedsvæsenet har brug for, at læger er det i medicin, og retsvæsenet har brug for advokater, der er det i jura. Derfor skal vi lærere værne om vores undervisnings-monopol, udvikle en lærer-autorisation og sørge for, at der er læreruddannede i alle stillinger. Samtidigt skal vi stille krav til vores uddannelse og kræve, at vi får samme niveau som vores nordiske kollegaer og sammenlignelige professioner.