Kasper Kjeldgaard Stoltz

Profilbillede af Kasper Kjeldgaard Stoltz

Ekstern lektor, Institut for uddannelse og pædagogik (Aarhus Universitet)

[RUMMETS SPROG] centrum for design og indretning af læringsrum og læringsmiljøer

Cand. pæd i didaktik (DPU) med speciale i relationen mellem arkitektur, rum, fag og læring. Ekstern lektor på Aarhus Universitet, Institut for materiel kultur. Oprindelig uddannet lærer med ti års undervisningserfaring fra mellemtrinnet og udskolingen. Grundlægger af [RUMMETS SPROG] centrum for design og indretning af læringsrum og læringsmiljø. læs mere på www.rummets-sprog.dk Undersøger forskellige aktuelle aspekter af læringslandskabet på www.languageofspace.wordpress.com

7   3450

Mini-ramadan skaber reel forståelse

I slutningen af maj gennemførte flere af mine elever i 8. klasse og jeg selv en mini-ramadan på to dage, hvor vi fastede efter muslimske forskrifter. Mini-ramadanen blev gennemført i et samarbejde med Dansk Muslimsk Center, og selvfølgelig med tilladelse fra forældre og skoleledelse. Alle elever i klassen på nær to er ikke-muslimer. At gennemleve en autentisk mini-ramadan for ikke-muslimske skoleelever har mig bekendt ikke tidligere fundet sted i dansk skolehistorie.