Lærer
Asgård Skole, Køge
Fag: Tysk, Engelsk, Billedkunst, IT eTwinning ambassadør og Formand for TLFG - Tysklærerforeningen for Grundskolen
- eller hvornår giver tysk mening?
I bladet Folkeskolen nr. 2 2021 kan man på side 17 læse de faglige foreningers holdning til sommerens prøver i 9. klasse. I oversigten mangler høringssvaret fra TLFG og bringes i sin helhed her.
Eleverne har det svært, og vi er pålagt - med rigtig god grund - at være ekstra opmærksomme omkring elevernes trivsel - og den opmærksomhed har førsteprioritet.
Forslag til folketingsbeslutning om udarbejdelse af en ny Tysklandsstrategi
Klassens elever kommer løbende og åbner havedøren for to mærkeligt udseende mystiske personer, der banker på…
Det er nu så vigtigt, at eleverne ikke bliver fastholdt i en hjemmekultur, hvor de kun har lidt at gøre med få andre unge og verden lukker sig mere og mere omkring dem. I en Covid19 tid får online samarbejder med andre elever ude i verden en anderledes vigtig betydning.
Kulturmøder - Akkreditering - et nyt tiltag
Lærere fra Danmark og lærere fra Schleswig -Holstein planlagde samarbejdsprojekter for eleverne på tredages eTwinning seminar på Sankelmark
Et tredages fysisk seminar med 17 deltagere fra Danmark og Schleswig-Holstein planlagt af eTwinning DK (STIL) og eTwinning Schleswig-Holstein hang i en tynd tråd pga. corona - men onsdag fik alle grønt lys for at mødes i Sankelmark dagen efter.
Film - på mit favoritfremmedsprog - Tysk - og med min favorit maler Emil Nolde - spundet ind i en historisk fortælling. Det kunne kun blive godt!
Så er skoleåret startet igen - i hvert fald for os lærere.
På mødet blev drøftet, hvad der sker i ministeriet og faggruppen, erfaringer fra COVID-19 situationen, udfordringer for faget og ministeriets vejledning om prøverne
eTwinning ambassadører og tysklærere Charlotte Rørbøl og Lotte Tingsager afholdt et 45 minutters gratis webinar for tysklærere med formålet 'at komme godt i gang med at tænke eTwinning ind i din kommende årsplan’.
Tysklærerdage - gratis Webinar - gratis Internat
Hvordan kan vi træne mundtlighed og skriftlighed uden lærerens tilstedeværelse? Hvordan kan vi stiladserer eleverne? Hvordan kan vi nå eleverne? Og hvordan undgår vi selv at drukne i arbejdet?
Er der gennem de foreløbige bevillinger fra National Center For Fremmedsprog til udviklingsprojekter kommet nogle gode og brugbare anbefalinger i forhold til at arbejde med en egentlig sprogstrategi enten kommunalt eller på den enkelte skole?
Rasmus Breuning fra Asgård Skole i Køge har vundet prisen School Food Hero. er nomineret i kategorien School Food Hero, sponseret af Madkulturen. Awarden hylder de ildsjæle, initiativer og projekter, som fremmer sunde og bæredygtige madvaner i madkundskabsfaget i grundskolen. Rasmus er blevet indstillet af hans elever og deres forældre.
Jeg var tilmeldt Børne- og Undervisningsministeriets Fagmøde om Fælles Mål og de nye læseplaner og undervisningsvejledninger d. 25. februar 14-17 i København med deltagelse i workshop for fremmedsprog.
Indtryk og tanker i forbindelse med besøg på den store it-messe Bett Show 2020 i London. Jeg er netop hjemvendt fra endnu en inspirerende Bett Showoplevelse og forsøger nu at sætte de mange indtryk i en meningsfuld kontekst i mit hoved.
Et eftertænksomt farvel til 2019