Ole Christensen

Profilbillede af Ole Christensen

Lektor

Københavns Professionshøjskole

0   51

Skoleudvikling går gennem læringsfællesskabet - og der er ingen smutveje

Mange skoleudviklingsprojekter er udformet som koncepter og ofte drevet af eksterne konsulenter, der er hyret ind til på kort tid at skulle forandre og udvikle skolen som organisation. Vi ønsker at gøre op med den forestilling om lærernes professionsudøvelse og i stedet sætte fokus på en praksisnær tilgang til skoleudvikling, hvor lærere også betragtes som professionsudviklere.

1   14

Børns nye medievaner – skolens udfordring

Et debatindlæg om børn og medier af Ole Christensen og Steen Søndergaard, Professionshøjskolen UCC

0   1096

Når alle elever er aktører - udvikling af mediepædagogisk praksis i skolen

Et debatoplæg om børn, medier og pædagogisk praksis - af Ole Christensen og Frank Støvelbæk, Videreuddannelsen, UCC.

0   722

Det mediepædagogiske arbejde - med fokus på levende billeder

Udvikling af pædagogiske forløb med og om levende billeder kræver indsigt og erfaringer indenfor en lang række fagområder (mediepædagogik, didaktik, æstetik, kommunikation, teknologi m.m.), men først og fremmest kræver det, i forhold til nutidens medieforståelse, et helt nyt udsigtspunkt.