Malene Storm

Profilbillede af Malene Storm

Efterskolelærer

ISI Idrætsefterskole

Jeg arbejder som dansklærer i udskolingen på mit 12. år.

3   15

Hvad har Svend Brinkmann, Anders Morgenthaler og Thomas Skov til fælles?

Ja, Svend Brinkmann, Anders Morgenthaler og Thomas Skov har sikkert mange ting til fælles, men én ting er: de udgiver alle en PODCAST med et samfundsrelevant emne. Brinkmann forholder sig til moderne teknologi i Brinkmann på P1, Morgenthaler forsøger at få lytternes øjne op for klimakrisen i Klimatestamentet og Thomas Skov har samtaler med gæster om forholdet til deres far i podcasten Far, der er noget vi skal tale om. Podcasts - dét skal vi undervise i.

0   10

Sociale medier ind i årsplanen

Unge og sociale medier. Det er noget af en mundfuld at forholde sig til. De unge – er som unge altid har været – søde, sjove, sociale, udfordrende, egoistiske, selvstændige – og alt muligt mere. Men i dag er de unge også på sociale medier – og det er en ny virkelighed, som vi (og de) skal forholde sig til. Og igen kommer danskfaget i spil – for det handler også om afkodning, kildekritik, kommunikation – og dannelse.

1   5

”Reality – DET er det vigtigste i danskundervisningen!”

Det er snart sommerferie – og derfor også tiden, hvor der traditionelt er travlt i lærerverdenen: et år skal afsluttes og et nyt skal planlægges. Danskårsplanen er i støbeskeen – men hvad skal med i år? Og hvad må lade livet?

0   16

Hvordan skelner vi mellem virkelighed og de såkaldte ”Fake News”?

Når Mette Blomsterberg bliver udstillet som tyk - og Christian Bitz som sælger af slankepulver bliver vi udsat for ”fake news”, men hvordan påvirker disse falske nyheder – også de mere alvorlige af slagsen - vores tillid til medierne og vores omverden?

0   12

Færre røde streger på papiret - respons på elevtekster

Hvordan bliver man bedre til at skrive? Røde streger på papiret er ikke den bedste motivation til at kaste sig ud i nye skriveforsøg. Og måske lige så vigtigt: Hvordan bliver man bedre til at give brugbar respons?

0   12

Sprognørderi i undervisningen

Hvad er ”en samuelsen”? – og kan man være ”digitabt”?